IPA mentes székhely, avagy így spórolnak az ügyes vállalkozók
Számos lehetősége van már a vállalkozóknak arra, hogy valamilyen formában csökkenteni tudják a havi kiadásaikat. A legtöbben home office-ból dolgoznak, ami egyből mérsékli a hó végi számlákat, hiszen így nem kell fizetni az egyébként elég drága irodabérlésért.
A másik nagy lépés pedig az szokott lenni, hogy olyan helyre teszik a székhelyüket, ahol nem kell iparűzési adót fizetni a helyi önkormányzatnak vagy településnek.
Nyilván ehhez kell találni egy olyan települést, ahol ez megvalósítható, illetve olyan vállalkozónak kell lenni, akinek nincs szüksége telephelyre. Viszont ha például valamilyen szolgáltatást nyújtunk, mint egyéni vállalkozó, akkor valószínűleg nincs szükségünk telephelyre, így választhatunk ipa mentes székhely szolgáltatót, mint amilyen például a Székhelycentrum újlengyeli irodája.
Újlengyelen ugyanis – ha nincs a vállalkozásnak telephelye, akkor – nem kell fizetni iparűzési adót, ami egyben azt is jelenti, hogy egy vállalkozó hosszú távon akár milliókat is tud spórolni így.
Ez pedig nagyon fontos, hiszen ha kisebb a jövedelme a vállalkozónak, vagy például csak félállásban tevékenykedik vállalkozóként, akkor az iparűzési adó igencsak megterhelő lehet.
Felmerülhet a kérdés, hogyha a fenti példát folytatva Újlengyelen alakítjuk ki vállalkozásunk székhelyét, akkor nem lesz kényelmetlen mindig odautazni, hogy átvegyük a vállalkozásunkkal kapcsolatos hivatalos leveleket?
Nem, mert igazából nem is kell ott lennünk, mert a vállalkozói tevékenységünket máshol is tudjuk folytatni, így elég az, ha ebben az esetben a Székhelycentrum által alkalmazott szakember az általunk megadott címre kipostázza az Újlengyelre érkező leveleket.
Ez a megoldás sokkal kedvezőbb, mintha az otthonunkat adjuk meg székhelyként, mert gyakori az az eset, amikor a közüzemi szolgáltatók átsorolják az eddigi lakossági számlákat a céges sávba. Ez pedig hirtelen megnövekedett számlákat jelent, ami sokkal nagyobb költség lesz, mint egy egyszerű ipa mentes székhely havi bérleti díja.
Továbbá azért is jobb, ha különválasztjuk a magánéletünket a vállalkozásunktól, mert tarthatnak a hatóságok ellenőrzést, ami igen kellemetlen lehet, ha épp vendégeket fogadunk az otthonunkban, s pont akkor jelennek meg a hivatalos szervek, hogy ellenőrizzék, minden megfelel-e a törvényeknek.
Ez bizony igen bosszantó, hiszen ha épp nálunk van egy rég nem látott barátunk, akkor nem a hatóságokkal akarunk kényszerbeszélgetést tartani, hanem az ismerősünkkel szeretnénk értékes időt tölteni.
Tehát sokkal jobban megéri, ha ipa mentes székhely mellett döntünk, mert így minimálisra tudjuk csökkenteni a vállalkozáshoz fűződő anyagi kiadásokat.
Így biztos, hogy nem keverednek el a hivatalos levelek, amelyek gyakran tartalmaznak fontos határidőket, amelyeket érdemes betartani azért, hogy később ne kelljen bírságot fizetni egy esetleges késés miatt.
Érdemes ellátogatni a cikk elején lévő linken a Székhelycentrum weboldalára, hogy további információkat tudjunk meg az ipa mentes székhely szolgáltatással kapcsolatban.
Ha bármilyen kérdésünk van, akkor pedig bátran vegyük fel a Székhelycentrummal a kapcsolatot, ahol a szakemberek minden kérdésünkre tudnak majd válaszolni, hogy a lehető legoptimálisabb döntést tudjuk meghozni a vállalkozásunk számára.