Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

Vizelet meghajtású üzemanyagcella

2010.08.23.
Karbamid alapú üzemanyagcellák is beszállhatnak az energiaversenybe

Az üzemanyagcellák kémiai energiát alakítanak át elektromossággá egy elektrokémiai folyamat során. Az úgynevezett proton csere membránt (Proton Exchange Membran - PEM) alkalmazó cellákban általában hidrogént vagy metanolt találunk az egyik oldalon, a másikon pedig oxigént vagy levegőt.

pem_uzemanyagcela

Egy hidrogén meghajtású PEM üzemanyagcella vázlata

A Heriot-Watt Egyetemen dolgozó Dr. Shanwen Tao és kutatótársa Dr. Rong Lan szerint a PEM cellák forgalomba hozatalának a legnagyobb akadálya az áruk. Drága a membrán és a folyamathoz használt platina katalizátor. További költségeket jelent a rendkívül tűz- és robbanásveszélyes hidrogén vagy a mérgező metanol tárolása és szállítása.

A kutatók által kifejlesztett Carbamide Power System névre hallgató rendszer egyszerűbb membránt és katalizátort tartalmaz, valamint olcsó karbamiddal működik, amely a vizelet egyik fő alkotója. Ezen kívül nagy mennyiségben áll rendelkezésre, mint nitrogén műtrágya alapanyag. A karbamidot ráadásul egyre növekvő mértékben használják teherszállító járművek nitrogén-oxid kibocsátásának csökkentésére, tehát a töltő infrastruktúra rövid időn belül készen állhat.

Tao hisz benne, hogy a rendszer olcsóbb, nem mérgező, könnyebben szállítható, egyszóval életképesebb megoldást nyújt a hidrogén és metanol üzemanyagcellákhoz viszonyítva és olyan területeken kerül majd bevetésre, mint tengeralattjárók, vagy elszigetelt települések energiaellátása. Mivel a folyamat a karbamidot vagy a vizeletet vízzé, nitrogénné és széndioxiddá alakítja, az elektromos energia előállítás mellett, szennyvíztisztításra is alkalmas.

„Jelenleg még csak prototípus stádiumában vagyunk, de bízunk benne, hogy ezt a megújuló anyagot gazdaságos és környezetbarát áramforrásként lehet használni, amelynek előnyeit a világ minden táján élvezhetik majd az emberek.” – mondta Tao.

Forrás: www.theengineer.co.uk

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A radioaktív termoelektromos generátorok üzemanyagának, a plutónium-238 újragyártása szükséges a Naprendszert elhagyó újabb űrszondák számára.
Az indonéz kutatók ötlete – csak akkor világítani, amikor jár arra valaki - nem új, de eddig még senki sem akarta ekkora méretekben megvalósítani. Ugyanis Jakarta közvilágításáról van szó!
A legnagyobb nap- és szélenergiát hasznosító erőművet 2014-ben tervezik üzembe helyezni.
A műszaki óriás szereti a tengeri energia kiszámíthatóságát – amelyet akár „évszázadokra előre is ki lehet számítani.”

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?