Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

Szoknya lesz a divat

2008.05.18.
A teherautók vontatmányaira szerelt ''oldalszoknya'' előnyös aerodinamikai tulajdonságokat kölcsönöz viselőjének, ezáltal csökkentve az üzemanyag fogyasztást és a káros anyag kibocsátást akár 15%-kal is.

A hollandiai Delft-i Műszaki Egyetem kutatócsoportja egy átalakított vontatóval végzett közúti tesztek során igazolta korábbi matematikai modelleken és szélcsatorna kísérleteken alapuló elméletét az ''oldalszoknya'' hasznosságáról.

A kutatások az egyetem, a Scania és egy sor szállítmányozási vállalat - köztük a TNT - együttműködésében folytak.


A TNT szállítmányozási vállalat kamionjai is segítették a tesztelést

Az új, aerodinamikai elvek szerint tervezett ''oldalszoknyák'' jelentősen csökkentik a levegőáramlást a jármű oldala mentén és alatta, így kedvező hatással vannak a légellenállás alakulására. Egy egyenes közúti szakaszon, az új aerodinamikai elemekkel felszerelt vontatóval végzett első tesztek során 5-15%-nyi csökkenést mutattak ki az üzemanyag fogyasztásban. A rákövetkező hosszú távú tesztek alkalmával a TNT munkatársai 10% üzemanyag megtakarítást mértek.

A kutatócsoport szerint az aerodinamikai elveknek megfelelően kialakított ''oldalszoknyák'' felszerelésének költsége két éven belül megtérül. További előny, hogy az ''oldalszoknyákat'' körülbelül a jelenleg Hollandiában használatos teherautók felére akár azonnal fel lehetne szerelni.

Forrás: www.theengineer.co.uk

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Az ausztráliai Adelaide Egyetem kutatói az alapkutatások mellett a szélturbina farmok viselkedését is tanulmányozzák.
Az eredetileg a repülőgépszárnyak felhajtóerejének növelésére kifejlesztett technológia segítségével hamarosan olcsóbbá válhat a szélenergiából termelt elektromos áram.
Kínai kutatók ausztrál segítséggel próbálják meg modellezni a gátszakadás után keletkező áradást és hatásait. (+videó)
Kutatóknak sikerült megnyugtatni a turbulens áramlást, így energia-megtakarításra nyílik lehetőség

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?