Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Szoknya lesz a divat

2008.05.18.
A teherautók vontatmányaira szerelt ''oldalszoknya'' előnyös aerodinamikai tulajdonságokat kölcsönöz viselőjének, ezáltal csökkentve az üzemanyag fogyasztást és a káros anyag kibocsátást akár 15%-kal is.

A hollandiai Delft-i Műszaki Egyetem kutatócsoportja egy átalakított vontatóval végzett közúti tesztek során igazolta korábbi matematikai modelleken és szélcsatorna kísérleteken alapuló elméletét az ''oldalszoknya'' hasznosságáról.

A kutatások az egyetem, a Scania és egy sor szállítmányozási vállalat - köztük a TNT - együttműködésében folytak.


A TNT szállítmányozási vállalat kamionjai is segítették a tesztelést

Az új, aerodinamikai elvek szerint tervezett ''oldalszoknyák'' jelentősen csökkentik a levegőáramlást a jármű oldala mentén és alatta, így kedvező hatással vannak a légellenállás alakulására. Egy egyenes közúti szakaszon, az új aerodinamikai elemekkel felszerelt vontatóval végzett első tesztek során 5-15%-nyi csökkenést mutattak ki az üzemanyag fogyasztásban. A rákövetkező hosszú távú tesztek alkalmával a TNT munkatársai 10% üzemanyag megtakarítást mértek.

A kutatócsoport szerint az aerodinamikai elveknek megfelelően kialakított ''oldalszoknyák'' felszerelésének költsége két éven belül megtérül. További előny, hogy az ''oldalszoknyákat'' körülbelül a jelenleg Hollandiában használatos teherautók felére akár azonnal fel lehetne szerelni.

Forrás: www.theengineer.co.uk

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Az ausztráliai Adelaide Egyetem kutatói az alapkutatások mellett a szélturbina farmok viselkedését is tanulmányozzák.
Az eredetileg a repülőgépszárnyak felhajtóerejének növelésére kifejlesztett technológia segítségével hamarosan olcsóbbá válhat a szélenergiából termelt elektromos áram.
Kínai kutatók ausztrál segítséggel próbálják meg modellezni a gátszakadás után keletkező áradást és hatásait. (+videó)
Kutatóknak sikerült megnyugtatni a turbulens áramlást, így energia-megtakarításra nyílik lehetőség

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?