Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Személyre szabott dugó előrejelzés

2011.06.20.
Az IBM kutatóinak központi irányítású navigációs rendszere többek között képes megtanulni felhasználója napi útvonalait is.

Az IBM konszern közlekedéskutatási részlege a Kaliforniai Közlekedési Minisztériummal és a California Egyetem Innovatív Közlekedési Központjával együtt fejleszti az újfajta közlekedéstervezési rendszert, amely a dugók elkerülésére felhasználóinak egyénre szabott útvonal ajánlatokat dolgoz ki.

Ellentétben a mai navigációs rendszerekkel, amelyek a vezetőt legtöbbször akkor informálják, amikor már a közlekedési káoszba vezető úton halad, a Smarter Traveller elnevezésű rendszer megbízhatóbb előrejelző modellt használ. A kutatók az eddiginél jóval több adattal töltik meg az algoritmusokat: az utcákon, hidakon, kereszteződésekben elhelyezett érzékelők mellett maguktól a vezetőktől is kapnak közlekedési információkat, akiknek ehhez egy okostelefon alkalmazás áll rendelkezésre.

A közlekedéselemző rendszer a dugómintát folyamatosan frissíti és létrehoz egy forgalmi előrejelzést. Ezt a vezető e-mailben vagy SMS-ben megkapja még az utazás megkezdése előtt. Ezzel a szolgáltatással a Smart Traveller elsősorban az ingázókra épít. A projekt a San Francisco Öböl környékén folyik, ahol több ipari gócpont koncentrálódik hosszan elnyúló elővárosokkal összekötve, így a közlekedési dugók akut problémát jelentenek. San Jose városának polgárai egy aktuális felmérés szerint évente 10 millió órával többet fecsérelnek el dugókban, mint hasonló régiók lakói.

Greg Larson a Kaliforniai Közlekedési Minisztériumtól már nem tartja életképesnek az eddigi elveket, amelyek egyszerűen csak több út építésére helyezték a hangsúlyt. „Több pálya nem segít. A problémákat másként kell megoldanunk” - mondta. Nagyon bízik benne, hogy az adatokon és tudományos módszereken alapuló közlekedés menedzsment megoldás lehet. „Ebben a felhasználók megkapják a leggyorsabb, legolcsóbb és legkörnyezetbarátabb útvonalajánlatokat.”

A Smarter Traveller központi magja az ún. közlekedés előrejelző eszköz (Traffic Prediction Tool - TPL). Ez nem csak forgalmi adatokat tartalmaz, hanem a tömegközlekedésből származó adatokat is felhasználja. A dugó előrejelzés mellett így a Smarter Traveller egy későbbi verzióban azt is javasolhatja felhasználójának, hogy hagyja otthon az autót, vagy tegye le egy közeli vasút- vagy buszállomás P+R parkolójában és használja a tömegközlekedést, ha az a leghatékonyabb út.

A rendszer hosszabb távon csak olyan jó lehet, mint amilyen jó az adatbázisa: minél többen vesznek részt benne, annál pontosabban tudja előre jelezni a dugók kialakulását. Ha egyszer a lakók közlekedési útvonalainak nagy része már ismert, a közlekedés menedzsment akár aktívan is beavatkozhat, de addig biztosan eltelik még néhány év. Ezen kívül a polgároknak bele is kell egyezniük, hogy az adataikat felhasználják.

Forrás: www.heise.de/tr (Technology Review)

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Környezetbarát nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik a legnagyobb kínai vonatgyártó cég.
Különböző terepviszonyok és környezeti körülmények között, helyenként 100 kilométeres óránkénti sebességet is elérő járművével sikeres teszteket végeztek.
Bemutatták a csehek által kifejlesztett repülő bicikli prototípusát
A kátyúfoltozással egyre komolyabban foglalkozik a gépipar (+videó)

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?