Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

Személyre szabott dugó előrejelzés

2011.06.20.
Az IBM kutatóinak központi irányítású navigációs rendszere többek között képes megtanulni felhasználója napi útvonalait is.

Az IBM konszern közlekedéskutatási részlege a Kaliforniai Közlekedési Minisztériummal és a California Egyetem Innovatív Közlekedési Központjával együtt fejleszti az újfajta közlekedéstervezési rendszert, amely a dugók elkerülésére felhasználóinak egyénre szabott útvonal ajánlatokat dolgoz ki.

Ellentétben a mai navigációs rendszerekkel, amelyek a vezetőt legtöbbször akkor informálják, amikor már a közlekedési káoszba vezető úton halad, a Smarter Traveller elnevezésű rendszer megbízhatóbb előrejelző modellt használ. A kutatók az eddiginél jóval több adattal töltik meg az algoritmusokat: az utcákon, hidakon, kereszteződésekben elhelyezett érzékelők mellett maguktól a vezetőktől is kapnak közlekedési információkat, akiknek ehhez egy okostelefon alkalmazás áll rendelkezésre.

A közlekedéselemző rendszer a dugómintát folyamatosan frissíti és létrehoz egy forgalmi előrejelzést. Ezt a vezető e-mailben vagy SMS-ben megkapja még az utazás megkezdése előtt. Ezzel a szolgáltatással a Smart Traveller elsősorban az ingázókra épít. A projekt a San Francisco Öböl környékén folyik, ahol több ipari gócpont koncentrálódik hosszan elnyúló elővárosokkal összekötve, így a közlekedési dugók akut problémát jelentenek. San Jose városának polgárai egy aktuális felmérés szerint évente 10 millió órával többet fecsérelnek el dugókban, mint hasonló régiók lakói.

Greg Larson a Kaliforniai Közlekedési Minisztériumtól már nem tartja életképesnek az eddigi elveket, amelyek egyszerűen csak több út építésére helyezték a hangsúlyt. „Több pálya nem segít. A problémákat másként kell megoldanunk” - mondta. Nagyon bízik benne, hogy az adatokon és tudományos módszereken alapuló közlekedés menedzsment megoldás lehet. „Ebben a felhasználók megkapják a leggyorsabb, legolcsóbb és legkörnyezetbarátabb útvonalajánlatokat.”

A Smarter Traveller központi magja az ún. közlekedés előrejelző eszköz (Traffic Prediction Tool - TPL). Ez nem csak forgalmi adatokat tartalmaz, hanem a tömegközlekedésből származó adatokat is felhasználja. A dugó előrejelzés mellett így a Smarter Traveller egy későbbi verzióban azt is javasolhatja felhasználójának, hogy hagyja otthon az autót, vagy tegye le egy közeli vasút- vagy buszállomás P+R parkolójában és használja a tömegközlekedést, ha az a leghatékonyabb út.

A rendszer hosszabb távon csak olyan jó lehet, mint amilyen jó az adatbázisa: minél többen vesznek részt benne, annál pontosabban tudja előre jelezni a dugók kialakulását. Ha egyszer a lakók közlekedési útvonalainak nagy része már ismert, a közlekedés menedzsment akár aktívan is beavatkozhat, de addig biztosan eltelik még néhány év. Ezen kívül a polgároknak bele is kell egyezniük, hogy az adataikat felhasználják.

Forrás: www.heise.de/tr (Technology Review)

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Különböző terepviszonyok és környezeti körülmények között, helyenként 100 kilométeres óránkénti sebességet is elérő járművével sikeres teszteket végeztek.
Környezetbarát nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik a legnagyobb kínai vonatgyártó cég.
A kátyúfoltozással egyre komolyabban foglalkozik a gépipar (+videó)
Amerikai mérnökök egy olyan rendszert fejlesztettek ki, amely a városi közlekedésben résztvevők készülékeinek Bluetooth jeleit érzékeli, és a jelekből kiszámítja, hogy mennyi ideig tart egyik pontból a másikba eljutni a városi forgalomban.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?

Közlekedésmérnök állások