Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

Szója alapú gumielemek az autóiparban

2010.07.20.
A Ford Motor Company mérnökeinek szabadalomra esélyes fejlesztésével a szójaolaj nemcsak környezetbaráttá teszi az autóbelsők gumialkatrészeit, hanem jobb tulajdonságokat is kölcsönöz nekik.

A mérnökök a kőolaj 25%-át helyettesítették a megújuló forrásból származó szójaolajjal. Így majdnem dupla olyan jó nyújthatóságot sikerült elérniük, emellett csökkentették a gumi alapú termékek „széndioxid lábnyomát”. Könnyen előfordulhat, hogy szója alapú gumi elemekkel - pohártartó belső, légbeömlő terelőelemek, padlószőnyegek - gyakran találkozunk majd a Ford következő generációs gépjárműveiben.

„A szója alapú gumival duplán nyerünk, mivel kiváló nyújthatóságot biztosít, valamint megújuló forrásból származik, ami segít csökkenteni a nyersanyagok számlájára írható széndioxid kibocsátást.” - mondta Cynthia Flanigan, a területért felelős műszaki vezető a Fordtól.

A Ford gumi kutatásának - amelyet részben az Amerikai Szójabab Tanács finanszíroz - középpontjában nem csak a szójaolaj áll, hanem a szójaliszt és a korpa is. A kutatók felfedezték ugyanis, hogy a liszt és a korpa, egy olcsó és környezetbarát alternatívát kínálva, részben helyettesítheti a gumigyártásban hagyományosan töltőanyagként használt kőolaj alapú anyagot, a kormot (carbon black). A szójaolaj, a liszt és a korpa együttesen felhasználva akár 26%-át is kiválthatja a kőolajszármazékoknak az autóipari alkalmazásokban.

A gumi szerepe első látásra nem tűnik olyan nagynak az autóiparban. Ennek ellenére az autóipari szektor a világ gumifelhasználásának több mint az 50%-át könyvelheti el, ami 22 millió tonna gumit jelentett 2008-ban. Az autóipar gumiszükséglete a becslések szerint 2013-ra további 4%-kal nőni fog.

A Ford volt az első autógyártó, amely bemutatta, hogy szója alapú habok úgy is felhasználhatók, hogy teljesítsék az autóipari szabványok szigorú követelményeit. Először a Ford Mustang üléseihez használtak szóját 2008-ban, majd 2010-ben a Ford Escape és Mercury Mariner modellekben is megjelentek a megújuló forrásból származó anyagok. Az új 2011-es Ford Explorer már a 23. jármű lesz a sorban, amelyben szója alapú elemek is fellelhetők.

A vállalat más megújuló forrásokat - pl. szőlőmag- és napraforgóolaj - keresve tovább folytatja programját.

Forrás: www.theengineer.co.uk

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A motorkerékpáros szárazföldi sebességi rekordot (605.697 km/h, 2010) valószínűleg egy kétkerekes sugárhajtómű fogja megdönteni.
Az elektromos autók használóinak megfizethető infrastruktúrára van szükségük.
A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.
A General Motors 100 ezer mérföldes vagy 8 éves garanciával csábítja a vevőket új elektromos autója, a Volt megvásárlására

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?