Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Stresszmentes parkolás

2013.02.05.
Az új technológia segítségével az autók maguk keresnek parkolóhelyet

A parkolóhely-keresés minden autósnak az idegeire megy. Ennek a problémának a megoldásában nyújthat segítséget az ún. valet parkolás. A kutatók elképzelése szerint az autó önállóan keres parkolóhelyet, majd visszatérő tulajdonosa egyszerűen egy okostelefonnal a kívánt helyre hívhatja. Ám ez még a jövő zenéje, mivel ehhez egy intelligens autó prototípusára van szükség. Éppen ezt tesztelik a Német Légi- és Űrrepülési Központ (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, DLR) kutatói Braunschweigban.

Bár a parkolóasszisztens ma már sok magasabb kategóriájú kocsi tartozéka, a teljesen önálló parkolóhely-keresés még nem lehetséges. Mivel különösen a nagyvárosokban sok idő megy el a parkolóhely-kereséssel, és a nagy forgalomban a felesleges körözgetés még több CO2 kibocsátásához vezet, a parkolás hatékonnyá tétele nemcsak az idegeket, hanem a környezetet is kímélné.

A DLR kutatói ezért hozzáfogtak egy „intelligens“ parkolórendszer kidolgozásához. Kísérleti járművükhöz nem szükséges teljesen új technológia. Sokkal inkább már meglévő, nagy számítási teljesítménnyel rendelkező érzékelők és meghajtás kombinációja az, ami lehetővé teszi, hogy a „FASCar I” önállóan mozogjon. Azonban az intelligens autónak is szüksége van segítségre: A parkolókat kamerával kell ellátni, hogy az üres helyeket megtalálja. Egy parkolókezelő rendszer segítségével az autónak rádiójelekkel lehetne egy szabad helyet kiutalni, egy okostelefonnal pedig a vezető bármikor megtudhatja az autó tartózkodási helyét. A valet parkolásnak számos előnye van: jobban lehet gazdálkodni a parkolóhelyekkel, például azáltal, hogy megakadályozzák, hogy a hanyag sofőrök ferde parkolással több parkolóhelyet foglaljanak el.


Az autó kijelzőjén látható parkolójel szabad parkolóhelyet mutat (© DLR)

Jelenleg a kutatók egy, a braunschweigi pályaudvarhoz közeli parkolóban tesztelik az új technológiát. Most még egy ember is ül az autóban, aki szükség esetén beavatkozhat a kocsi irányításába. Azonban a kutatók remélik, hogy a jövőben megtörténhet a következő eset is: A vezető autójával a pályaudvarhoz hajt, megáll vele a bejárat közelében, és kimegy a vágányhoz. Ezalatt a jármű önállóan egy szabad parkolóhelyre megy, és ott leparkol. Tulajdonosa elindul a vonattal. Visszatérése után autóját egy okostelefonnal a pályaudvar bejáratához hívja, majd elindul vele.

(Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, 2013.01.29.)

Forrás: www.scinexx.de

Garamvölgyi Ágnes

Cikk értékelése: 

Hozzászólások

csak a magyar parkolóőrök meg ne tudják ezt, mert akkor már most elkezdik dörzsölni a tenyerüket, hisz ezen autók arra nincsenek felkészítve, hogy menet közben még a jegyautomatát is meglátogassák...

Már látom lelki szemeim előtt a magyar fejlesztést... a kocsi lesz felkészítve a parkolóőrökre. Jegy nem kell, a kocsi keres másik parkolóhelyet, extra csomagban azt is tudni fogja, hol jártak már az ellenőrök :-)

A kocsi akár sms-ben is válthat parkolójegyet. Ez viszonylag könnyen hozzáfejleszthető a rendszerhez.

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Az amerikai gépjárműgyártó Ford egészségmegőrző rendszereket akar autóiba építeni, amelyek pl. megmérik a sofőr vércukorszintjét.
Az elektromos autók használóinak megfizethető infrastruktúrára van szükségük.
A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.
A General Motors 100 ezer mérföldes vagy 8 éves garanciával csábítja a vevőket új elektromos autója, a Volt megvásárlására

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?