Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Sós vízben oldódó műanyagag

2017.06.13.
Kizárólag sós vízben oldódó, 3D nyomtatásra alkalmas polimer előállításán dolgoznak a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) kutatói, a világon egyedülálló anyagot egy drón prototípusának fejlesztésében alkalmazzák majd.
A közlemény szerint az SZTE Természettudományi és Informatikai Kar kémiai tanszékcsoportjának kutatói egy olyan speciális polimer kifejlesztésén dolgoznak, amely önmagában biztonságos csomagolásra használható, míg 3D nyomtatással olyan eszközök is előállíthatók belőle, amelyek csak magas iontartalmú folyadékban, például sós vízben oldódnak.
 
 
A speciális polimerből az egyetem partnerei olyan eszközt kívánnak 3D nyomtatással előállítani, amely egy drónhoz kapcsolódik majd. A drón szárnya vagy a szárny bizonyos részei készülhetnek majd ebből az anyagból. Azért pont a szárny, mert a speciális anyag célja, hogy a repülő drón - tengervízbe vezetve - elveszítse a szárnyait és tengeralattjáróként víz alatti felvételek készítésére is alkalmas legyen - részletezte a kutatási projektet Kukovecz Ákos egyetemi docens.
A kutató kifejtette, a repülő és a víz alatti drónok hajtása bizonyos szempontból hasonló. Ahhoz, hogy a repülőből víz alatti eszköz legyen, a szárnynak valamilyen módon le kell válnia. Erre lehet alkalmas ez a speciális polimer. Így a prototípus egy felderítés alkalmával képes lesz légi és víz alatti képek készítésére is, például egy tengeri olajfúrótorony vizsgálata során.
A SZTE-n fejlesztett polimer azért lesz különleges, mert kizárólag magas iontartalmú vízben oldódik fel. Ha például eső éri vagy sima vízzel érintkezik, akkor nem szűnik meg a mechanikai integritása.
A világon egyedülálló polimer speciális alkalmazási területe a drónprototípus-fejlesztés, de elképzelhető, hogy a későbbiekben akár egyszerű használati tárgyakat is előállíthatnak belőle, így lassítva például a tengerekben felgyülemlő hatalmas hulladékszigetek méretnövekedését.
A kutatás-fejlesztési projekt megvalósítására 494,4 millió forint támogatást nyert a konzorciumvezető BHE Bonn Hungary Elektronikai Kft. és a konzorciális partnerek - Szegedi Tudományegyetem, G.A.N. Energetikai és Technológiai Kft., MTA SZTAKI, MTA Szegedi Biológiai Központ.
 
 
Forrás: MTI
Cikk értékelése: 
Szerző: Brigitte

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Egy régi barátság, néhány üveg sör, innovatív gondolkodás, mérnöki tudás, erős vágy a világ jobbá tételére – ezek a napelemes, akár fűthető, a járókelőket figyelmeztetni képes, újrahasznosítható térburkoló „hozzávalói”, a legfontosabb alapanyaga pedig műanyag hulladék.
Egy igazán innovatív újítás több olyan problémára kínál egyben megoldást, amik erősen szorongatják az emberiséget.
Műanyag fóliából készült az a legújabb burkolat, ami az eddigieknél jóval hatékonyabb hőleadásra képes.
A hungarocell töltőanyagból nyert nanoanyag hatékonyabb a grafitelektródánál

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?