Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

Orvosi rendelő az autóban

2011.12.05.
Az amerikai gépjárműgyártó Ford egészségmegőrző rendszereket akar autóiba építeni, amelyek pl. megmérik a sofőr vércukorszintjét.

Az ötlet, hogy a fedélzeti számítógép funkcióit kibővítsék, már több autógyártó mérnökeinek agyában is megfogant. Egyre inkább emlegetik ezt a területet egy olyan lehetőségként, amivel a versenytársak elé lehet kerülni. A Ford konszern most három példaalkalmazást fejlesztett, amelyekben az autó számítógépe vezeték nélküli kapcsolaton keresztül orvosi eszközökkel, valamint internetes egészségportálokkal működik együtt, hogy segítse a krónikus betegségben szenvedő emberek mindennapjait.

Az első prototípus rendszerben az autó a Medtronic cég vércukorszint mérőkészülékével kapcsolódik össze, amely a mérési adatokat a WellDoc egészségfigyelő platformnak is elküldi. A WellDoc szoftverei segítenek a cukorbetegséggel és más krónikus betegségekkel együtt élő embereknek, hogy felügyeljék állapotukat. A szolgáltatás folyamatos visszajelzést ad az Amerikai Diabétesz Egyesület és további orvosi szervezetek előírásai alapján. Az adatok elküldhetők a kezelőorvoshoz is, aki így jobb összképpel rendelkezhet pácienséről.

Amikor a felhasználó felébred, megméri vércukorszintjét és elküldi a WellDoc profiljába. Ezután például utasítást kap, hogy valamit ennie kellene, mert a cukorszint túl alacsony. Ha nem veszi figyelembe a tanácsot, az autó újra figyelmeztetheti. „A gépkocsi egyszerűen egy újabb láncszem, nem több, de nem is kevesebb.” – mondta Anand Iyer a WellDoc-tól, aki maga is 2-es típusú diabéteszben szenved.

A második alkalmazás azokon próbál meg segíteni, akiknek valamilyen pollenallergia keseríti meg a hétköznapjait. Ehhez az autó navigációs rendszerét a www.pollen.com allergiaszolgálat mérési adatainak térképeivel kombinálják. Ha az autó pollennel telített környezetbe ér, a számítógép utasítást adhat az ablakok zárására, illetve a klímaberendezés beállításainak módosítására.

Az utolsó eszköz már csak részben kapcsolódik az autóhoz. A Healthrageous egészség szolgálattal közösen a Ford mérnökei egy lépésszámlálón dolgoznak, amellyel az autóvezető napi aktivitását felügyelnék. Az ehhez szükséges érzékelő a slusszkulcsban bújhatna meg, amelyet a legtöbb sofőr úgy is magával hord.

Azon a felvetésen, hogy a rendszer arra próbálja meg sarkallni az embereket, hogy kevesebbet vezessenek autót és így kevesebbet használják majd a Fordjaikat, a Healthrageous főnöke csak mosolygott. „Hiszen a Fordnak érdeke, hogy az emberek, akik a cég autóit vezetik, továbbra is egészségesek maradjanak, hogy a jövőben is újabb Fordokat vehessenek”.

Forrás: www.heise.de/tr (Technolgy Review)

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A motorkerékpáros szárazföldi sebességi rekordot (605.697 km/h, 2010) valószínűleg egy kétkerekes sugárhajtómű fogja megdönteni.
Az elektromos autók használóinak megfizethető infrastruktúrára van szükségük.
A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.
A General Motors 100 ezer mérföldes vagy 8 éves garanciával csábítja a vevőket új elektromos autója, a Volt megvásárlására

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?