Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Orvosi rendelő az autóban

2011.12.05.
Az amerikai gépjárműgyártó Ford egészségmegőrző rendszereket akar autóiba építeni, amelyek pl. megmérik a sofőr vércukorszintjét.

Az ötlet, hogy a fedélzeti számítógép funkcióit kibővítsék, már több autógyártó mérnökeinek agyában is megfogant. Egyre inkább emlegetik ezt a területet egy olyan lehetőségként, amivel a versenytársak elé lehet kerülni. A Ford konszern most három példaalkalmazást fejlesztett, amelyekben az autó számítógépe vezeték nélküli kapcsolaton keresztül orvosi eszközökkel, valamint internetes egészségportálokkal működik együtt, hogy segítse a krónikus betegségben szenvedő emberek mindennapjait.

Az első prototípus rendszerben az autó a Medtronic cég vércukorszint mérőkészülékével kapcsolódik össze, amely a mérési adatokat a WellDoc egészségfigyelő platformnak is elküldi. A WellDoc szoftverei segítenek a cukorbetegséggel és más krónikus betegségekkel együtt élő embereknek, hogy felügyeljék állapotukat. A szolgáltatás folyamatos visszajelzést ad az Amerikai Diabétesz Egyesület és további orvosi szervezetek előírásai alapján. Az adatok elküldhetők a kezelőorvoshoz is, aki így jobb összképpel rendelkezhet pácienséről.

Amikor a felhasználó felébred, megméri vércukorszintjét és elküldi a WellDoc profiljába. Ezután például utasítást kap, hogy valamit ennie kellene, mert a cukorszint túl alacsony. Ha nem veszi figyelembe a tanácsot, az autó újra figyelmeztetheti. „A gépkocsi egyszerűen egy újabb láncszem, nem több, de nem is kevesebb.” – mondta Anand Iyer a WellDoc-tól, aki maga is 2-es típusú diabéteszben szenved.

A második alkalmazás azokon próbál meg segíteni, akiknek valamilyen pollenallergia keseríti meg a hétköznapjait. Ehhez az autó navigációs rendszerét a www.pollen.com allergiaszolgálat mérési adatainak térképeivel kombinálják. Ha az autó pollennel telített környezetbe ér, a számítógép utasítást adhat az ablakok zárására, illetve a klímaberendezés beállításainak módosítására.

Az utolsó eszköz már csak részben kapcsolódik az autóhoz. A Healthrageous egészség szolgálattal közösen a Ford mérnökei egy lépésszámlálón dolgoznak, amellyel az autóvezető napi aktivitását felügyelnék. Az ehhez szükséges érzékelő a slusszkulcsban bújhatna meg, amelyet a legtöbb sofőr úgy is magával hord.

Azon a felvetésen, hogy a rendszer arra próbálja meg sarkallni az embereket, hogy kevesebbet vezessenek autót és így kevesebbet használják majd a Fordjaikat, a Healthrageous főnöke csak mosolygott. „Hiszen a Fordnak érdeke, hogy az emberek, akik a cég autóit vezetik, továbbra is egészségesek maradjanak, hogy a jövőben is újabb Fordokat vehessenek”.

Forrás: www.heise.de/tr (Technolgy Review)

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.
A General Motors 100 ezer mérföldes vagy 8 éves garanciával csábítja a vevőket új elektromos autója, a Volt megvásárlására
A kutatók megették reggelire az autók intelligens központi zárát és gyújtásrendszerét
A motorkerékpáros szárazföldi sebességi rekordot (605.697 km/h, 2010) valószínűleg egy kétkerekes sugárhajtómű fogja megdönteni.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?

Építőmérnök állások

Környezetmérnök állások

Vegyészmérnök állások