Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

Nyolc hónapon belül elkészül az első Mercedes tesztautó Kecskeméten

2011.02.01.
Minden a tervek szerint halad, és nyolc hónapon belül legördül az első Mercedes-Benz próbaautó a kecskeméti üzem gyártószalagjáról - mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója pénteken.

Az igazgató azon az ünnepségen beszélt, amelyen egy hidraulikus berendezés a gyár legmagasabb épületének tetejére emelte a hat méter átmérőjű Mercedes-Benz csillagot. A gyár épületei a terveknek megfelelően 2010 őszére elkészültek, azóta a gyártószalagokat szerelik, és az első próbaautó 8 hónapon belül elkészül - mondta Frank Klein, aki egyben a gyár igazgatója is. Az első értékesítésre kerülő Mercedes-Benz személygépkocsi 2012 elején készül el a kecskeméti gyárban - fűzte hozzá.

Felidézte a tervezés és az építkezés, valamint a munkaerő felvételének különböző szakaszait. A gyár felépítésének helyszínének kiválasztása előtt, két évig folyt a jelenleg épülő gyár tervezése. A gyárigazgató szerint 2011-ben is több fontos lépés történik: a jelenlegi 700 fős dolgozói létszám 2000-re bővül, a gyártócsarnokok műszaki felszerelése májusig befejeződik, majd indul a próbaüzem.

Az igazgató hangsúlyozta: elsősorban Kecskemétről és a város környékéről toborozzák a munkatársakat. Az a törekvésük, hogy a Mercedes-Benz a régió legvonzóbb munkahelye legyen, ahol kitűnően felkészített szakemberek fogják az elvárásoknak megfelelő, csúcsminőségű személygépkocsit gyártani. Ebben az évben kiépül az ipari vágány és a közutakhoz kapcsolódó úthálózat építése is befejeződik.

Frank Klein a tájékoztatón kiemelte: a Mercedes-Benz márka szimbóluma az automobil születésének 125. évfordulóján kerül fel a legmagasabb épület, a 31 méteres festőüzem tetejére. A 2400 kilogramm súlyú csillag percenként 1,8 fordulatos sebességgel forog. Nappal a krómozott felület miatt, éjszaka pedig a neoncsöves belső világításnak köszönhetően messziről látható. Az épület tetején Frank Klein és Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere gombnyomással együtt indították el a csillag felállítását végző hidraulikus berendezést.

Frank Klein - aki 19 éve dolgozik a cégnél és komoly tapasztalatokkal rendelkezik a tervezés és a gyártás minden fázisában - emlékeztetett arra, hogy a tervezéstől, az épületek felépítésén keresztül, a gyártósorok beszereléséig mindvégig a cégnek az a hitvallása volt iránymutató, hogy "a legjobbat vagy semmit".

Carl Benz 125 évvel ezelőtt, 1886. január 29-én, Berlinben szabadalmaztatta háromkerekű motoros kocsiját. A vele egy időben, szintén az automobil alkotásán dolgozó Gottlieb Daimler cégével 1926-ban egyesültek. A Mercedes-Benz cég egymaga több mint 28 ezer szabadalmat jelentett be. A légzsákot a Mercedes-Benz használta először, de a legnagyobb kényelmet nyújtó légrugózást is a cég alkalmazta először 1961-ben, a 300 SE luxus limuzinban.

barényi_béla

A Daimler-Benz művek zseniális mérnöke, Barényi Béla

A Mercedes-Benz utas védelemben betöltött úttörő szerepe nagyban kötődik Barényi Béla munkásságához, aki megalkotta többek között a lepattanó visszapillantó tükröt, a deformálódó kormányoszlopot és a biztonsági utascellát. A Mercedes-Benz úttörő, első töréstesztjei is az ő nevéhez fűződnek. A gyűrődő zóna koncepcióját is ő dolgozta ki, jóval azelőtt, hogy a számítástechnika révén véges elemes módszerrel szimulálni lehetett volna a jelenséget.

A kecskeméti gyár a Daimler cégcsoport rastatti gyárával működik együtt, amely a Mercedes-Benz kompaktjármű szegmensének kompetenciaközpontja. Magyarországon a Mercedes-Benz a mai A- és B-osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyárt majd.

(MTI nyomán)

Ivicsics Miklós

Cikk értékelése: 
Szerző: Ivicsics Miklós

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A motorkerékpáros szárazföldi sebességi rekordot (605.697 km/h, 2010) valószínűleg egy kétkerekes sugárhajtómű fogja megdönteni.
Az elektromos autók használóinak megfizethető infrastruktúrára van szükségük.
A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.
A General Motors 100 ezer mérföldes vagy 8 éves garanciával csábítja a vevőket új elektromos autója, a Volt megvásárlására

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?