Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Nyolc hónapon belül elkészül az első Mercedes tesztautó Kecskeméten

2011.02.01.
Minden a tervek szerint halad, és nyolc hónapon belül legördül az első Mercedes-Benz próbaautó a kecskeméti üzem gyártószalagjáról - mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója pénteken.

Az igazgató azon az ünnepségen beszélt, amelyen egy hidraulikus berendezés a gyár legmagasabb épületének tetejére emelte a hat méter átmérőjű Mercedes-Benz csillagot. A gyár épületei a terveknek megfelelően 2010 őszére elkészültek, azóta a gyártószalagokat szerelik, és az első próbaautó 8 hónapon belül elkészül - mondta Frank Klein, aki egyben a gyár igazgatója is. Az első értékesítésre kerülő Mercedes-Benz személygépkocsi 2012 elején készül el a kecskeméti gyárban - fűzte hozzá.

Felidézte a tervezés és az építkezés, valamint a munkaerő felvételének különböző szakaszait. A gyár felépítésének helyszínének kiválasztása előtt, két évig folyt a jelenleg épülő gyár tervezése. A gyárigazgató szerint 2011-ben is több fontos lépés történik: a jelenlegi 700 fős dolgozói létszám 2000-re bővül, a gyártócsarnokok műszaki felszerelése májusig befejeződik, majd indul a próbaüzem.

Az igazgató hangsúlyozta: elsősorban Kecskemétről és a város környékéről toborozzák a munkatársakat. Az a törekvésük, hogy a Mercedes-Benz a régió legvonzóbb munkahelye legyen, ahol kitűnően felkészített szakemberek fogják az elvárásoknak megfelelő, csúcsminőségű személygépkocsit gyártani. Ebben az évben kiépül az ipari vágány és a közutakhoz kapcsolódó úthálózat építése is befejeződik.

Frank Klein a tájékoztatón kiemelte: a Mercedes-Benz márka szimbóluma az automobil születésének 125. évfordulóján kerül fel a legmagasabb épület, a 31 méteres festőüzem tetejére. A 2400 kilogramm súlyú csillag percenként 1,8 fordulatos sebességgel forog. Nappal a krómozott felület miatt, éjszaka pedig a neoncsöves belső világításnak köszönhetően messziről látható. Az épület tetején Frank Klein és Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere gombnyomással együtt indították el a csillag felállítását végző hidraulikus berendezést.

Frank Klein - aki 19 éve dolgozik a cégnél és komoly tapasztalatokkal rendelkezik a tervezés és a gyártás minden fázisában - emlékeztetett arra, hogy a tervezéstől, az épületek felépítésén keresztül, a gyártósorok beszereléséig mindvégig a cégnek az a hitvallása volt iránymutató, hogy "a legjobbat vagy semmit".

Carl Benz 125 évvel ezelőtt, 1886. január 29-én, Berlinben szabadalmaztatta háromkerekű motoros kocsiját. A vele egy időben, szintén az automobil alkotásán dolgozó Gottlieb Daimler cégével 1926-ban egyesültek. A Mercedes-Benz cég egymaga több mint 28 ezer szabadalmat jelentett be. A légzsákot a Mercedes-Benz használta először, de a legnagyobb kényelmet nyújtó légrugózást is a cég alkalmazta először 1961-ben, a 300 SE luxus limuzinban.

barényi_béla

A Daimler-Benz művek zseniális mérnöke, Barényi Béla

A Mercedes-Benz utas védelemben betöltött úttörő szerepe nagyban kötődik Barényi Béla munkásságához, aki megalkotta többek között a lepattanó visszapillantó tükröt, a deformálódó kormányoszlopot és a biztonsági utascellát. A Mercedes-Benz úttörő, első töréstesztjei is az ő nevéhez fűződnek. A gyűrődő zóna koncepcióját is ő dolgozta ki, jóval azelőtt, hogy a számítástechnika révén véges elemes módszerrel szimulálni lehetett volna a jelenséget.

A kecskeméti gyár a Daimler cégcsoport rastatti gyárával működik együtt, amely a Mercedes-Benz kompaktjármű szegmensének kompetenciaközpontja. Magyarországon a Mercedes-Benz a mai A- és B-osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyárt majd.

(MTI nyomán)

Ivicsics Miklós

Cikk értékelése: 
Szerző: Ivicsics Miklós

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A benzines autók összehasonlítása a hibrid és az elektromos technikával. Végre számokkal!
A motorkerékpáros szárazföldi sebességi rekordot (605.697 km/h, 2010) valószínűleg egy kétkerekes sugárhajtómű fogja megdönteni.
Az elektromos autók használóinak megfizethető infrastruktúrára van szükségük.
A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?