Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Magyarországon épül a német thyssenkrupp harmincmilliárdos autóipari beruházása

2016.02.24.
A konszern intenzíven folytatja befektetéseit hazánkban

A következő években több mint harmincmilliárd forint értékben hajt végre autóipari beruházást Magyarországon a thyssenkrupp német konszern, és ezzel közel félezer munkahelyet teremt majd. A zöldmezős beruházás eredményeképp Jászfényszarun gyárt majd kormányrendszereket és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket a thyssenkrupp - jelentette be ma a Külgazdasági és Külügyminisztérium és a beruházó. A német vállalat már 1999 óta folytat K+F tevékenységet Magyarországon. A budapesti Kompetencia Központ elektromechanikus kormányrendszer-fejlesztései révén mára világszerte ismertté vált az autóiparban.

2017-ben már állni fognak a beruházás során megépülő üzemcsarnokok és a termelés is megkezdődik. A beruházás mintegy 100 millió euróból valósul meg, 500 munkahelyet teremt és a kész termékeket a világ legjelentősebb autógyártóinak szállítják.

A német thyssenkrupp a nemzetközi autóipar egyik kiemelkedő résztvevője, jelenleg a világ vezető kormányoszlop-gyártója.

„A német gazdaság meghatározó Magyarország gazdasági teljesítményét illetően, a thyssenkrupp pedig a német ipar egyik legjelentősebb vállalata. Ez a csúcstechnológiai beruházás is jól mutatja, hogy helyes döntés volt a külpolitikára nem célként, hanem a célokhoz vezető eszközként tekinteni, amelynek eredményeként sohasem látott mértékben nőtt az export és a külkereskedelmi többlet. Köszönjük a thyssenkruppnak és a magyar munkatársaknak, hogy ez a beruházás Magyarországra érkezhetett.” - fogalmazott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

„Már 2020-at követően is vannak megrendeléseink, és a növekedési terveink megvalósítása jó lehetőségeket biztosít Magyarország számára. A földrajzilag központi fekvés, a jó infrastruktúra és a kiválóan képzett munkaerő jelentik az alapot magyarországi tevékenységünk kibővítéséhez.” - fogalmazott dr. Karsten Kroos, a thyssenkrupp Components Technology üzleti területének vezérigazgatója.

A thyssenkrupp az elmúlt időszakban jelentős megrendeléseket kapott a világ vezető autógyártóitól elektromechanikus kormányrendszerek szállítására. E termékek fejlesztésében eddig is kiemelkedő szerepet játszott Magyarország.

„Meggyőződésem, hogy ez a beruházás nem csupán a thyssenkrupp konszern, hanem egész Magyarország számára jelentős lépés. Budapesti K+F Kompetencia Központunk és a győri gyárunk mellett most egy újabb olyan létesítménnyel bővülünk, amelyben világviszonylatban is kiemelkedő minőségű, versenyképes tevékenység folyik majd.” - hangsúlyozta Marc de Bastos Eckstein, a thyssenkrupp budapesti Kompetencia Központjának igazgatója.

A thyssenkrupp 1999-től kezdődően Magyarországon építette fel az elektromos kormányrendszerek fejlesztésével foglalkozó elektronikai és szoftverfejlesztési kompetencia központját. A magasan képzett magyar mérnökök olyan elektromos kormányrendszereket fejlesztenek, amelyek a hagyományos, folyamatosan energiát felvevő hidraulikus rendszer helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak. Ez a rendszer csak akkor fogyaszt energiát, ha a kormányt elforgatják, ezért alkalmazása autótípustól függően akár fél literes üzemanyag-megtakarítást is jelenthet száz kilométerenként, másrészt olyan biztonsági és kényelmi funkciók elérését teszi lehetővé, mint az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens, ráadásul megbízhatóbb is a hagyományos szervóknál.

A magyarországi Kompetencia Központ egyik kiemelkedő sikere a BMW X3-as elektromos szervokormány-rendszerének sorozatgyártásba kerülése volt 2010-ben, ma már pedig több mint egymillió autó fut világszerte a különböző autóipari összeszerelő üzemeknek itt fejlesztett technológiával. A kreatív magyar mérnökcsapatot a szakmájában a világ egyik legjobbjaként tartják számon, akik jelenleg is olyan jövőbemutató fejlesztésekkel foglalkoznak, mint például az önvezető autók rendszerei.

Ezen kívül a thyssenkrupp 2013-ban nyitotta meg győri gyáregységét, ahol az Audi számára gyártanak első és hátsó futóműveket.  

A thyssenkrupp hosszú távú befektetési stratégiájában fontos partnereként számít Magyarországra, ezért a konszern további beruházásokat is lehetségesnek tart hazánkban.

thyssenkrupp az autóiparban

A thyssenkrupp világszerte egyike az autóipar vezető anyag- és alkatrészszállítóinak. Tízből kilenc prémium osztályú autó a vállalat termékeivel készül, és minden harmadik teherautóban megtalálhatók a thyssenkrupp hajtómű alkatrészei. A thyssenkrupp személygépjármű szektorban elért árbevétele a 2014/2015 üzleti évben több mint 3000 milliárd forintra rúgott. A megrendelők körében szinte valamennyi nagy autógyártó megtalálható.

A thyssenkrupp Components Technology üzleti területe

A thyssenkrupp világszerte 29 000 munkatársa segítségével fejleszt hightech alkatrészeket az autóipar és a gépgyártás számára. Az autóiparban a termékpaletta az épített vezérműtengelyektől és integrált vezérműtengelyes hengerfejmoduloktól a kormány- és lengéscsillapítókon át a különböző rugókig és stabilizátorokig, valamint tengelymodulok összeszereléséig terjed. Ipari területen a thyssenkrupp építőgépek, szélerőművek és az általános gépipar részére szállít számos alkalmazást. A Components Technology üzleti terület a 2014/2015 üzleti évben több mint 2000 milliárd forint árbevételt ért el.

 

Cikk értékelése: 
Szerző: Brigitte

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Jó eredményeket ért el a német autóipar az elektromos hajtáslánc-technológia fejlesztésében, az elektromos mobilitás elterjesztéséhez és a járműtechnológiai digitalizáláshoz szükséges infrastruktúra kiépítéséhez azonban hathatós politikai támogatásra is szükség van
Különböző terepviszonyok és környezeti körülmények között, helyenként 100 kilométeres óránkénti sebességet is elérő járművével sikeres teszteket végeztek.
A nemzetközi energiaügynökség szerint több elektromos és hibrid autót adnak majd el, mint amennyi hagyományos meghajtású járművet ma értékesítenek a világon, miközben a járműértékesítés háromszorosára fog emelkedni.
Növekszik a hibrid technológia jelentősége.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?