Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

Magyarországon épül a német thyssenkrupp harmincmilliárdos autóipari beruházása

2016.02.24.
A konszern intenzíven folytatja befektetéseit hazánkban

A következő években több mint harmincmilliárd forint értékben hajt végre autóipari beruházást Magyarországon a thyssenkrupp német konszern, és ezzel közel félezer munkahelyet teremt majd. A zöldmezős beruházás eredményeképp Jászfényszarun gyárt majd kormányrendszereket és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket a thyssenkrupp - jelentette be ma a Külgazdasági és Külügyminisztérium és a beruházó. A német vállalat már 1999 óta folytat K+F tevékenységet Magyarországon. A budapesti Kompetencia Központ elektromechanikus kormányrendszer-fejlesztései révén mára világszerte ismertté vált az autóiparban.

2017-ben már állni fognak a beruházás során megépülő üzemcsarnokok és a termelés is megkezdődik. A beruházás mintegy 100 millió euróból valósul meg, 500 munkahelyet teremt és a kész termékeket a világ legjelentősebb autógyártóinak szállítják.

A német thyssenkrupp a nemzetközi autóipar egyik kiemelkedő résztvevője, jelenleg a világ vezető kormányoszlop-gyártója.

„A német gazdaság meghatározó Magyarország gazdasági teljesítményét illetően, a thyssenkrupp pedig a német ipar egyik legjelentősebb vállalata. Ez a csúcstechnológiai beruházás is jól mutatja, hogy helyes döntés volt a külpolitikára nem célként, hanem a célokhoz vezető eszközként tekinteni, amelynek eredményeként sohasem látott mértékben nőtt az export és a külkereskedelmi többlet. Köszönjük a thyssenkruppnak és a magyar munkatársaknak, hogy ez a beruházás Magyarországra érkezhetett.” - fogalmazott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

„Már 2020-at követően is vannak megrendeléseink, és a növekedési terveink megvalósítása jó lehetőségeket biztosít Magyarország számára. A földrajzilag központi fekvés, a jó infrastruktúra és a kiválóan képzett munkaerő jelentik az alapot magyarországi tevékenységünk kibővítéséhez.” - fogalmazott dr. Karsten Kroos, a thyssenkrupp Components Technology üzleti területének vezérigazgatója.

A thyssenkrupp az elmúlt időszakban jelentős megrendeléseket kapott a világ vezető autógyártóitól elektromechanikus kormányrendszerek szállítására. E termékek fejlesztésében eddig is kiemelkedő szerepet játszott Magyarország.

„Meggyőződésem, hogy ez a beruházás nem csupán a thyssenkrupp konszern, hanem egész Magyarország számára jelentős lépés. Budapesti K+F Kompetencia Központunk és a győri gyárunk mellett most egy újabb olyan létesítménnyel bővülünk, amelyben világviszonylatban is kiemelkedő minőségű, versenyképes tevékenység folyik majd.” - hangsúlyozta Marc de Bastos Eckstein, a thyssenkrupp budapesti Kompetencia Központjának igazgatója.

A thyssenkrupp 1999-től kezdődően Magyarországon építette fel az elektromos kormányrendszerek fejlesztésével foglalkozó elektronikai és szoftverfejlesztési kompetencia központját. A magasan képzett magyar mérnökök olyan elektromos kormányrendszereket fejlesztenek, amelyek a hagyományos, folyamatosan energiát felvevő hidraulikus rendszer helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak. Ez a rendszer csak akkor fogyaszt energiát, ha a kormányt elforgatják, ezért alkalmazása autótípustól függően akár fél literes üzemanyag-megtakarítást is jelenthet száz kilométerenként, másrészt olyan biztonsági és kényelmi funkciók elérését teszi lehetővé, mint az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens, ráadásul megbízhatóbb is a hagyományos szervóknál.

A magyarországi Kompetencia Központ egyik kiemelkedő sikere a BMW X3-as elektromos szervokormány-rendszerének sorozatgyártásba kerülése volt 2010-ben, ma már pedig több mint egymillió autó fut világszerte a különböző autóipari összeszerelő üzemeknek itt fejlesztett technológiával. A kreatív magyar mérnökcsapatot a szakmájában a világ egyik legjobbjaként tartják számon, akik jelenleg is olyan jövőbemutató fejlesztésekkel foglalkoznak, mint például az önvezető autók rendszerei.

Ezen kívül a thyssenkrupp 2013-ban nyitotta meg győri gyáregységét, ahol az Audi számára gyártanak első és hátsó futóműveket.  

A thyssenkrupp hosszú távú befektetési stratégiájában fontos partnereként számít Magyarországra, ezért a konszern további beruházásokat is lehetségesnek tart hazánkban.

thyssenkrupp az autóiparban

A thyssenkrupp világszerte egyike az autóipar vezető anyag- és alkatrészszállítóinak. Tízből kilenc prémium osztályú autó a vállalat termékeivel készül, és minden harmadik teherautóban megtalálhatók a thyssenkrupp hajtómű alkatrészei. A thyssenkrupp személygépjármű szektorban elért árbevétele a 2014/2015 üzleti évben több mint 3000 milliárd forintra rúgott. A megrendelők körében szinte valamennyi nagy autógyártó megtalálható.

A thyssenkrupp Components Technology üzleti területe

A thyssenkrupp világszerte 29 000 munkatársa segítségével fejleszt hightech alkatrészeket az autóipar és a gépgyártás számára. Az autóiparban a termékpaletta az épített vezérműtengelyektől és integrált vezérműtengelyes hengerfejmoduloktól a kormány- és lengéscsillapítókon át a különböző rugókig és stabilizátorokig, valamint tengelymodulok összeszereléséig terjed. Ipari területen a thyssenkrupp építőgépek, szélerőművek és az általános gépipar részére szállít számos alkalmazást. A Components Technology üzleti terület a 2014/2015 üzleti évben több mint 2000 milliárd forint árbevételt ért el.

 

Cikk értékelése: 
Szerző: Brigitte

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Jó eredményeket ért el a német autóipar az elektromos hajtáslánc-technológia fejlesztésében, az elektromos mobilitás elterjesztéséhez és a járműtechnológiai digitalizáláshoz szükséges infrastruktúra kiépítéséhez azonban hathatós politikai támogatásra is szükség van
Különböző terepviszonyok és környezeti körülmények között, helyenként 100 kilométeres óránkénti sebességet is elérő járművével sikeres teszteket végeztek.
A nemzetközi energiaügynökség szerint több elektromos és hibrid autót adnak majd el, mint amennyi hagyományos meghajtású járművet ma értékesítenek a világon, miközben a járműértékesítés háromszorosára fog emelkedni.
Jövő év januárjától vezető nélküli autók tesztelését kezdik meg a brit közutakon.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?