Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

Kátyútömés villámgyorsan

2012.04.02.
A kátyúfoltozással egyre komolyabban foglalkozik a gépipar (+videó)

A Python 5000 névre keresztelt munkagép a kátyúk elleni küzdelembe száll be, mint időtakarékos, minőségi megoldást jelentő eszköz. Tulajdonképpen a gép ugyanazt a műveleti sort végzi el, mint amit a hagyományos kátyúzás során szokás, csak jelen esetben nem kell hozzá egy egész brigád, és pláne nem kell órákig dogozni a lyuk betömésén; mindez két perc alatt megtörténik. A kátyúban megbúvó koszt egy méretes, sűrített levegős sugárral távolítja el a munkagép, majd egy kis olajt locsol a kátyúba, ami az új aszfalt kötését megkönnyíti. Ezután friss aszfaltot önt bele, amelyet egy felszíni egyengető megfelelően széthúz és betömörít. A gép egyszerre 5 tonna anyag szállítására képes, hajtásáról egy 129 kW-os John Deere 4045 HF erőforrás gondoskodik. Jelenleg New Yorkban tesztelik a gépet, ahol az elmúlt évben több mint 400 ezer kátyút kellett betömni.

Budapesten ilyen rosszul azért nem állunk, 2010-ben 49 ezer 588 darab kisebb úthiba, útsüllyedés kijavítása vált ¬szük¬ségessé, ez a szám 2011-ben majdnem a felére, 28 ezer 22-re csökkent a Borsonline.hu által megkérdezett Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. sajtóirodája szerint.

Az egyébként, hogy a már betömött kátyút jövőre újból be kell-e tömni, mint tudjuk, nagyban függ a kátyúban lévő kosz kitakarításának sikerességétől. Talán éppen e munkafolyamat automatizálásában rejlik a megoldás kulcsa.

Ivicsics Miklós

Cikk értékelése: 
Szerző: Ivicsics Miklós

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Az IBM kutatóinak központi irányítású navigációs rendszere többek között képes megtanulni felhasználója napi útvonalait is.
Különböző terepviszonyok és környezeti körülmények között, helyenként 100 kilométeres óránkénti sebességet is elérő járművével sikeres teszteket végeztek.
Környezetbarát nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik a legnagyobb kínai vonatgyártó cég.
Amerikai mérnökök egy olyan rendszert fejlesztettek ki, amely a városi közlekedésben résztvevők készülékeinek Bluetooth jeleit érzékeli, és a jelekből kiszámítja, hogy mennyi ideig tart egyik pontból a másikba eljutni a városi forgalomban.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?