Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Ingázás az elektromobilitásért

2013.03.04.
Lehet egy elektromos autóval pénzt spórolni? Erre a kérdésre keresi a választ egy német kutatócsapat.

„Ha az elektromobilitás Európában sikeres szeretne lenni, akkor gazdaságosnak is kell lennie. Célzottan olyan alkalmazások után kutatunk, amelyekben az elektromos járművek költséghatékonyabban üzemeltethetőek, mint a robbanómotoros összehasonlító autók” – magyarázta Olaf Wollersheim, a Karlsruhe Műszaki Intézet (KIT) RheinMobil projektjének vezetője. A karlsruhei kutatók a Michelin és a Siemens vállalatok személyében partnerekre is találtak, akiknek a munkatársai gyakran ingáznak a francia és a német telephelyek között. Ez eddig hagyományos járművekkel történt. Wollersheim szerint azonban egy elektromos autó az adott szakaszokon valószínűleg kedvezőbb lenne, mivel minden kilométer, amit elektromos üzemben tesznek meg, kevesebbe kerül, mint a benzin vagy a dízel üzemanyag. Ennek oka főleg az elektromos hajtás magasabb hatásfokában keresendő. „Ha az autók sokat futnak, azzal annyi takarítható meg, hogy a magas beszerzési költség kifizetődik” – mondta.


Elektromos autókkal utaznak a Michelin és a Siemens dolgozói Németország és Franciaország között. A KIT-n végzett mérnökök alapította vállalat biztosítja az elektroautókat. (Kép: S. Göttisheim)

Már néhány hete elektromos autók viszik az ingázókat Elzászból a karlsruhei Michelin gyárba. Ezzel egy időben a Siemens dolgozók is átszálltak benzines autóikról elektromosra a Karlsruhe és Haguenau közötti szakaszokon. Mindkét esetben a járművek kiterhelését fokozatosan arra a szintre szeretnék emelni, hogy az utazás a projekt végére gazdaságosabb legyen, mint a robbanómotorral rendelkező összehasonlítható járművel. Ez a perspektíva a német kormányt is meggyőzte, amely a három éves tervet majdnem kétmillió euróval támogatja.

Az ambiciózus projektcélok eléréséhez nem csak egy kifinomult üzemi stratégia és megfelelően elhelyezett töltőoszlopok szükségesek, hanem a vállalatok dolgozóinak meggyőzése is. A KIT munkatársai a Fraunhofer ISI kutatópartnerükkel közösen már végrehajtottak néhány tanulmányt, amelyek középpontjában a felhasználói elvárások és a piacra belépés akadályai álltak, így jól ismerik az elektromos autókkal szembeni fenntartásokat. A megkérdezettek általában a magas árat, az alacsony hatótávolságot és a töltési infrastruktúra hiányosságait említik.

„Pontosan itt lépünk oda emberekhez” – mondta Max Nastold, az e.MotionLine vállalat vezérigazgatója. A céget KIT-n végzett mérnökök alapították, az első megbízást a RheinMobil projekt autói jelentik számukra. „Gondoskodunk a gazdaságos járművek kiválasztásáról, a töltőinfrastruktúra koordinálásáról és képzéseken vezetjük rá a felhasználókat az új technikára” – mondta. Nastold meggyőződése, hogy ezzel a koncepcióval további alkalmazások előtt is megnyílik az út. A töltési infrastruktúra határokon átívelő használata esetében a RhenMobil partner német és francia minisztériumok által közösen finanszírozott CROss-border Mobility For EVs (CROME) projekt keretében további partnerekkel dolgozik együtt.

Forrás: www.pro-physik.de

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Az amerikai gépjárműgyártó Ford egészségmegőrző rendszereket akar autóiba építeni, amelyek pl. megmérik a sofőr vércukorszintjét.
Az új technológia segítségével az autók maguk keresnek parkolóhelyet
A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.
A General Motors 100 ezer mérföldes vagy 8 éves garanciával csábítja a vevőket új elektromos autója, a Volt megvásárlására

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?

Közlekedésmérnök állások