Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

iCOM Assist

2017.03.16.
Környezetbarátabbá teszi a vasúti személy- és teherszállítást a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest és az anyavállalat közösen fejlesztett vezetőtájékoztató rendszere.

Az iCOM Assist névre keresztelt szoftver használatával akár 15 százalékkal is csökkenhet a vasúti szerelvények energiafogyasztása és károsanyag-kibocsátása. Az ezt megvalósító algoritmus kizárólag magyar mérnökök munkájának az eredménye. A vezetőtájékoztatót már több külföldi vasúttársaság is használja.

Az innovatív vezetőtájékoztató rendszer (DAS) használatával nemcsak a vasúti közlekedés környezetterhelése mérséklődik, hanem javul a menetrendi pontosság és csökken az amortizáció is. Nem csoda, hogy már több európai vasúttársaság – így a DB-Cargo, a London Midland & Southern vasúttársaságok, valamint a Vossloh járműgyártó – is használja a rendszert. Sőt, könnyen lehet, hogy a találmány a vasút mellett más közlekedési ágakat is meghódíthat, hiszen a szoftver továbbfejleszthető közúti használatra is.

A nemzetközi jelentőségű innováció nagyrészt magyar tesz­telők, informatikusok, gépészmérnökök, villamosmérnökök, mechatronikai mérnökök és fizikusok közös munkájának az eredménye. Mátyás Attila, a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest szoftverfejlesztési csoportvezetője elmondta: „Az iCOM Assist is bizonyítja, hogy a hazai mérnökök a világ kutatás-fejlesztésének élvonalába tartoznak. Az ilyen jelentőségű kreatív projektek kivételes szakmai tapasztalatot nyújtanak minden résztvevő számára. Ehhez biztosít stabil hátteret egy olyan világcég, mint a Knorr-Bremse.”

 

Az iCOM Assist működésének lényege, hogy az út során folyamatosan információkkal látja el a vonat vezetőjét annak érdekében, hogy a szerelvény energiafogyasztása a lehető legalacsonyabb legyen. Az energiafelhasználást a vasúti közlekedésben nagyon sok tényező befolyásolja. Az optimális sebesség megválasztásához a szoftver felhasználja a menetrend adatait, az aktuális vonat tömegét és hosszát, a gyorsítási és fékezési karakterisztikákat, a gördülési és légellenállást, valamint a pályaemelkedést. Az iCOM Assist képes megadni azt az optimális „gázkar” és fékkar állást a vonatvezetőnek, amellyel a lehető legkisebb energiabefektetéssel érhet célba. Emellett arra is javaslatot ad, hogy az elektrodinamikus vagy a pneumatikus féket célszerű-e használni a fékezés során.

Az állandó GPS kapcsolat biztosítja, hogy műholdak segítségével nyomon követhessék a vonatok haladását, a GSM adatkapcsolat pedig a forgalomirányítási adatokat teszi elérhetővé. Az iCOM Assist nem igényel drága szenzorokat és költséges telepítést. Üzemeltetéséhez csupán egy, az ablakra rögzíthető GPS antenna és egy tablet méretű kijelző szükséges. A szoftver számos, ezen a területen újdonságnak számító megoldást alkalmaz, ezért a Knorr-Bremse több szabadalmi bejelentést is benyújtott az Európai Szabadalmi Hivatalhoz.

 

Forrás: muszaki-magazin.hu

Cikk értékelése: 
Szerző: Brigitte

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Akár minden okostelefon lehetne egyben földrengésmérő állomás is: néhány amerikai kutató olyan alkalmazást fejleszt, amely a mobiltelefon gyorsulásmérőjét használja a földmozgások felismeréséhez.
A közvilágítási hibák gyors és egyszerű bejelentését szolgálja, de akár más közműszolgáltatók hibáinak jelzésére is továbbfejleszthető az a mobiltelefonos applikáció, amelyet Nagykanizsán mutatott be csütörtökön az E.ON Hungária Zrt.
A böngészőbővítmény prototípusa felismeri a manipulált fotókat tartalmazó álhíreket.
Jövőre végre tényleg megérkezik és megvehető lesz a cég már évek óta fejlesztgetett moduláris telefonja.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?