Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

Hidrogén meghajtású UAV

2010.07.20.
A Boeing lerántotta a leplet hidrogén meghajtású pilóta nélküli repülőgépéről

Legkésőbb ezen a nyáron a Phantom Eye névre hallgató repülőeszközt áttelepítik a NASA híres kutatóközpontjába, a Dryden Flight Research Center-be, az Edwards Légibázisra, hogy megkezdje a statikus és a guruló teszteket, hogy felkészüljön az első repülésre, amelyre várhatóan 2011-ben kerülhet sor. A szűzfelszállást négy és nyolc óra közötti időtartamra tervezik. Ez első megközelítésben soknak tűnhet, de egy olyan repülőeszköznél nem lehet probléma, amelyet négy nap folyamatos üzemre terveztek.

A Phantom Eye meghajtásáról két, 2.3 literes, négyhengeres motor gondoskodik egyenként 150 lóerőt biztosítva. Szárnyfesztávolsága 45,72 méter, utazósebessége megközelíti 280 kilométeres óránkénti sebességet, hasznos terhelése kb. 200 kg.

Kulcsfontosságú beszállítók között olyan nagynevű céget is említhetünk, mint a Ford, amely a motorokat fejlesztette. A turbótöltőket a Turbosolutions Engineering szállította, a Mahle Powertrain a hajtómű irányítását biztosította. A hidrogén tartály kifejlesztéséért a Ball Aerospace vállalat volt felelős, a szárnyakat az Aurora Flight Scienses fejlesztette. Íme az eredmény:

A hajtáslánc - a motorok, a turbótöltők és a motor elektronika - sikereses teljesített egy 80 órás tesztet idén márciusban a Boeing speciális légkamrájában, amelyben magas légköri viszonyokat tudnak biztosítani. A sikeres teszttel elhárult az utolsó akadály, hogy a hajtóművet a sárkányba is beépítsék.

A Phantom Eye a Boeing egyik korábbi nagy sikerű dugattyúmotoros repülőgépéből, a Condor-ból nőtte ki magát, amely számos magassági és időtartam repülési rekordot állított fel a 80-as évek végén.

Forrás: www.theengineer.co.uk

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A Boeing EcoDemonstrator programjával szeretné felgyorsítani a repülőgépek üzemanyag fogyasztásának csökkentése és a környezetbarát technológiák elterjesztése terét tett eddigi lépéseket.
A GKN Aerospace vállalat egy új elsüllyedés elleni védelmi rendszert fejlesztett ki helikopterek számára, ami megvédi a forgószárnyas repülőeszközöket a vízre történő kényszerleszállás utáni azonnali elsüllyedéstől.
A Gyrojet vállalat új autogiroját a védelmi piacra szánták
A repülő autóról álmodók legújabb vívmánya.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?