Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Helikopterek elsüllyedés elleni védelme

2008.04.06.
A GKN Aerospace vállalat egy új elsüllyedés elleni védelmi rendszert fejlesztett ki helikopterek számára, ami megvédi a forgószárnyas repülőeszközöket a vízre történő kényszerleszállás utáni azonnali elsüllyedéstől.

A rendszer alapját az Európai Űrügynökség (European Space Agency, ESA) egyik rakéta fejlesztési programjában alkalmazott úgynevezett hideg-gáz-generátor (cool gas generator, CGG) alkotja, amely képes helyettesíteni a nagy nyomástartó edényeket kisebb, könnyebb egységekkel.
 Minden hideg-gáz-generátor elve, hogy a gázt szilárd halmazállapotú anyagként tárolja, amiből egy jól kontrollálható reakció során környezeti hőmérsékletű gázt fejleszt. Az úszótalpra szerelt rendszer helyettesíti a hagyományos nehéz palackokat és csöveket ami 25 % tömeg, 50 % helymegtakarítást eredményez.


Hagyományos rendszer

 
Az új rendszer

 

 

 A rendszer moduláris felépítésének köszönhetően egyszerűen szerelhető és nagy előnye, hogy nem igényel karbantartást. A gyártó 15 év garanicát vállal a megbízható működésre. További előny, hogy a túlnyomásos rendszerekkel ellentétben az gépen végzett rutin karbantartások során nem kell tartani a berendezés valamilyen emberi hiba folytán előforduló váratlan működésbe lépésétől. (A nagy sebességgel felfúvódó ballonok akár komoly sérüléseket is okozhatnak.)

Forrás: www.gkn.com

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A Gyrojet vállalat új autogiroját a védelmi piacra szánták
A repülő autóról álmodók legújabb vívmánya.
A Boeing EcoDemonstrator programjával szeretné felgyorsítani a repülőgépek üzemanyag fogyasztásának csökkentése és a környezetbarát technológiák elterjesztése terét tett eddigi lépéseket.
A New Jersey központú Aviation Safety Resources (ASR) vállalat a Scion Aviation és a PI Research vállalatokkal együttműködésben egy repülőgépmodellen teszteli az általa szabadalmaztatott vész-leszállító rendszert.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?