Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Hőkövető-rakéta elleni védelemmel ellátott helikopterek

2010.09.06.
Lézer tarthatja távol a támadókat a helikopterek utasaitól

A harci helikopterek hőkövető-rakéták elleni védelmének biztosítása – ez a célja a Michigan Egyetem és az Omni Sciences Inc. közös lézertechnológia fejlesztésének. 

„Az olyan extrém domborzati viszonyokkal rendelkező háborús övezetekben, mint Afganisztán és Irak, a katonai egységek mozgatása a leggyakrabban helikopterrel történik, ami sajnos könnyű célpontot jelent akár a vállról indítható rakétáknak is” – mondja Mohammed Islam, az egyetem elektrotechnikai és informatikai karának professzora. „Az általunk fejlesztett lézer jele úgy hat, mintha homokot szórnánk a rakéta szemébe.”
 
A távközlésben is használatos száloptika alkalmazásával Islam professzor olyan strapabíró, hordozható, közép-infravörös spektrumú szuperkontinuum lézert fejlesztett, mely 1,8 mérföldes távolságról képes „megvakítani” a rakétákat. A legtöbb lézer csak bizonyos hullámhosszon sugároz ki fényt, a szuperkontinuum lézer azonban extrém széles optikai spektrumon képes fókuszált sugarat kibocsátani. Különösen tág hullámhossz tartománya miatt az eszköz által előállított sugár az emberi szem számára láthatatlan, csupán hő formájában érzékelhető.

A hőkövető rakéták számára a helikopter motorja által kibocsátott infravörös sugárzás mutat irányt a célba találáshoz. Mivel az új lézer nagyon széles spektrumon bocsát ki infravörös fényt, hatékonyan képes utánozni a motor elektromágneses jelét, ezzel pedig félrevezetni, eltéríteni bármilyen infravörös jelre érzékeny fegyvert.

A professzor szerint az eszköz számos katonai alkalmazásnál bevethető, a helikopterek karakterisztikájához azonban különösen jól illeszkedik. „A telefonhálózatok építésénél jól bevált anyagokból építettünk egy olyan lézert, aminek nincsenek mozgó alkatrészei – így nagy biztonsággal tűri a jármű irányváltoztatásait és a keletkező rezgéseket.”    

A technológiát a professzor saját cége, az Omni Science helyezi kereskedelmi forgalomba, mely egyébként 1 millió dolláros támogatást nyert el az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának kutatásokért felelős részlegétől (DARPA) egy második generációs prototípus fejlesztéséhez.


Forrás: www.theengineer.co.uk 

Varga Balázs

Cikk értékelése: 
Szerző: Varga Balázs

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A GKN Aerospace vállalat egy új elsüllyedés elleni védelmi rendszert fejlesztett ki helikopterek számára, ami megvédi a forgószárnyas repülőeszközöket a vízre történő kényszerleszállás utáni azonnali elsüllyedéstől.
A Boeing lerántotta a leplet hidrogén meghajtású pilóta nélküli repülőgépéről
A repülő autóról álmodók legújabb vívmánya.
A Boeing EcoDemonstrator programjával szeretné felgyorsítani a repülőgépek üzemanyag fogyasztásának csökkentése és a környezetbarát technológiák elterjesztése terét tett eddigi lépéseket.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?