Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Gondolatokkal kormányozni

2011.02.28.
Német kutatók mutatták be, hogy lehet igazán ésszel vezetni

Nem szabad, hogy elkalandozzanak a gondolatai annak, aki a berlini AutoNOMOS Innovációs Laboratórium legújabb technológiáját használja autójában. Az intézet informatikusai ugyanis olyan rendszert fejlesztettek, amivel igazán érezhetjük, hogy az erő velünk van. 

Az agyhullámok mérésére szolgáló érzékelők segítségével a kutatók kielemezték, hogy az alapvető irányítási utasítások – mint a balra, a jobbra, a gyorsíts és lassíts – az agyhullámok mely mintáival írhatók le és hogyan különböztethetők meg. Kifejlesztettek egy interfészt, amivel sikerült egy számítógép-vezérelt járművet tökéletesen összehangolni a rá aggatott szenzorok sokaságával. A videón látható, hogyan is terelgeti gondolataival a tesztalany az elektronikával megrakott négykerekűt.

A Berlini Szabadegyetem kutatói az agyhullámok mérésére szolgáló érzékelőket egy virtuális kocka mozgatásával tesztelték – ezzel nemcsak az embert, a számítógépet is edzették, hiszen az így egyre több mintából tudta azonosítani az agy utasításai által generált mintákat. 

Az eszköz a kormányművel, a gázpedállal és a fékkel áll összeköttetésben, így képezi le gondolatainkat. „Az első tesztek során a sofőr teljesen ura volt az EEG szenzorokkal felvértezett járműnek, minden az elképzeléseinek megfelelően alakult. Hiányosságként csak azt tudtuk felróni, hogy egyes esetekben apró késés jelentkezett az agy utasítása és a végrehajtás, az autó reakciója között. Később a technika sokkal kiforrottabbá vált – a vezető a kereszteződésekhez érve is könnyedén váltott irányt, a jármű pontosan követte a kívánt kanyaríveket” – mondta Raúl Rojas, a Berlini Szabadegyetem AutoNOMOS projektjét vezető professzor.


Forrás: www.scinexx.de

Varga Balázs

Cikk értékelése: 
Szerző: Varga Balázs

Hozzászólások

Hamarosan testre sem lesz szükségünk, csak egy agy leszünk 10 ujjal. :)

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.
A General Motors 100 ezer mérföldes vagy 8 éves garanciával csábítja a vevőket új elektromos autója, a Volt megvásárlására
A kutatók megették reggelire az autók intelligens központi zárát és gyújtásrendszerét
A benzines autók összehasonlítása a hibrid és az elektromos technikával. Végre számokkal!

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?