Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

Gondolatokkal kormányozni

2011.02.28.
Német kutatók mutatták be, hogy lehet igazán ésszel vezetni

Nem szabad, hogy elkalandozzanak a gondolatai annak, aki a berlini AutoNOMOS Innovációs Laboratórium legújabb technológiáját használja autójában. Az intézet informatikusai ugyanis olyan rendszert fejlesztettek, amivel igazán érezhetjük, hogy az erő velünk van. 

Az agyhullámok mérésére szolgáló érzékelők segítségével a kutatók kielemezték, hogy az alapvető irányítási utasítások – mint a balra, a jobbra, a gyorsíts és lassíts – az agyhullámok mely mintáival írhatók le és hogyan különböztethetők meg. Kifejlesztettek egy interfészt, amivel sikerült egy számítógép-vezérelt járművet tökéletesen összehangolni a rá aggatott szenzorok sokaságával. A videón látható, hogyan is terelgeti gondolataival a tesztalany az elektronikával megrakott négykerekűt.

A Berlini Szabadegyetem kutatói az agyhullámok mérésére szolgáló érzékelőket egy virtuális kocka mozgatásával tesztelték – ezzel nemcsak az embert, a számítógépet is edzették, hiszen az így egyre több mintából tudta azonosítani az agy utasításai által generált mintákat. 

Az eszköz a kormányművel, a gázpedállal és a fékkel áll összeköttetésben, így képezi le gondolatainkat. „Az első tesztek során a sofőr teljesen ura volt az EEG szenzorokkal felvértezett járműnek, minden az elképzeléseinek megfelelően alakult. Hiányosságként csak azt tudtuk felróni, hogy egyes esetekben apró késés jelentkezett az agy utasítása és a végrehajtás, az autó reakciója között. Később a technika sokkal kiforrottabbá vált – a vezető a kereszteződésekhez érve is könnyedén váltott irányt, a jármű pontosan követte a kívánt kanyaríveket” – mondta Raúl Rojas, a Berlini Szabadegyetem AutoNOMOS projektjét vezető professzor.


Forrás: www.scinexx.de

Varga Balázs

Cikk értékelése: 
Szerző: Varga Balázs

Hozzászólások

Hamarosan testre sem lesz szükségünk, csak egy agy leszünk 10 ujjal. :)

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A kutatók megették reggelire az autók intelligens központi zárát és gyújtásrendszerét
A benzines autók összehasonlítása a hibrid és az elektromos technikával. Végre számokkal!
A motorkerékpáros szárazföldi sebességi rekordot (605.697 km/h, 2010) valószínűleg egy kétkerekes sugárhajtómű fogja megdönteni.
Az elektromos autók használóinak megfizethető infrastruktúrára van szükségük.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?