Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Finn tervezésű, kínai építésű jégtörő 2016-ra

2014.01.07.
A Hósárkánynál erősebb és "intelligensebb" jégtörőt épít Kína

A hírt a kínai északi és déli sarkköri expedíciókért felelős állami szerv igazgatója, Csü Tan-csou jelentette be.


    
Csü leírása szerint az új jármű a jelenlegi egyetlen kínai jégtörőnél, a Hósárkánynál (Hszüelung) komolyabb kapacitásokkal rendelkezik majd, felszereltsége pedig a korábbinál kiterjedtebb tudományos kutatást tesz majd lehetővé.


A Hósárkány egyelőre név nélküli kistestvére 100-120 méter hosszúságú, bátyjánál némiképp rövidebb lesz, s éles oldalpengéi akár másfél méteres jég áttörését is lehetővé teszik majd - sorolta a szakember. A szállítás helyett elsősorban a kutatómunkára koncentrál majd, komolyabb laboratóriumokkal szerelik fel, s mobil kutatóközpontként fog működni.
    
Az új kínai jégtörőt a finn Aker Arctic Technology tervezte, de azt Kínában építik, várhatóan 2016-ra lesz kész. A kivitelezés összesen mintegy 600 millió dollárba kerül - becsülte a televízió riportja.
    
Kína mindezidáig egyetlen jégtörőjét Ukrajnától vásárolta, s az 1994 óta szolgál elsősorban ellátmány-szállítóként a Déli-sarkvidéken. A Hszüelung jelenleg a jég fogságában az Antarktisznál vesztegel, miután az előző héten segített egy beszorult orosz hajó utasainak kimentésénél.


Forrás: MTI

Cikk értékelése: 
Szerző: Brigitte

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Különböző terepviszonyok és környezeti körülmények között, helyenként 100 kilométeres óránkénti sebességet is elérő járművével sikeres teszteket végeztek.
Környezetbarát nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik a legnagyobb kínai vonatgyártó cég.
A CRRC kínai vasúti közlekedési vállalat „okos busznak" nevezi a járművet, de az jóval többet tud, mint egy autóbusz.
A3 Cabriolet sorozatgyártása az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?