Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Egyre kevesebbe kerülnek a hibrid autók

2012.11.12.
Az autógyártók olcsóbb alkatrészeken dolgoznak az üzemanyag takarékos új gépjármű osztály számára.

A benzin és dízel meghajtású autók üzemanyag fogyasztási szabványainak szigorítása ahhoz vezetett, hogy egyre több gyártó fejleszt hibrid autókat. A piacvezető Toyota 2015-ig 21 modellt szeretne kínálni az autószalonokban, amelyből jelenleg Európában öt érhető el.

A lelkesedést az a tény is fűti, hogy a gyártási költségek időközben jelentősen csökkentek. Néhány évvel ezelőtt például egy Toyota Prius az Egyesült Államokban kb. 6000 dollárral került többe, mint egy hagyományos autó – és a japánok még ezen az áron is alig kerestek vele pénzt, ha egyáltalán. Jelenleg a felár már csak 2500 dollár és az autó Mike Omotoso, az LMC Automotive elemzőjének elmondása szerint nyereségessé vált.

Az alaptechnológia továbbfejlesztése mellett, amely az elmúlt években lépésről lépésre történt, az elért darabszámok is segítenek az ár leszorításában. És ez még csak a kezdet: a szakértők szerint az optimalizált akkumulátorok, elektromotorok, hajtóművek és az új irányítástechnika a többletköltségeket további 50 százalékkal csökkenthetik.

A Toyotánál például időközben az 500 voltos rendszerről átálltak 650 voltra, amelynek számtalan előnye van, mondta Justin Ward a Toyota Műszaki Központjának meghajtási rendszerekért felelős projektvezetője. A vállalat ezen kívül csökkenteni tudta a felhasznált rézvezetékek mennyiségét, valamint olcsóbb tranzisztorokból építi a hibrid rendszert irányító elektronikát. Ráadásul az elektromotorok is kisebbek lettek.

Annak ellenére, hogy a többi autógyártó lítium-ion akkumulátorokra váltott, a Toyota eddig megmaradt a jó öreg nikkel-fém hibrid celláknál. Igaz a vállalat változtatott a technikán: a lapos cellák helyett hengeresek épülnek, amellyel helyet spórolnak meg. A megváltoztatott háznak köszönhetően az akkumulátor hűtése is javult. További kisebb optimalizálások, pl. a csatlakozók áthelyezése az áramköri lap egyik oldaláról a másikra, leegyszerűsítették a gyártást, amely most már egyre nagyobb arányban végezhető ipari robotokkal.

Viszont az összes hibridautó gyártónak meg kell barátkoznia azzal a gondolattal, hogy a ritkaföldfémek ára egyre növekszik. Ezen alapanyagok nélkül nem lehet pl. kompakt és nagy hatásfokú villanymotorokat gyártani. A Toyota és a többi gyártó máris elkezdte az áttervezést, hogy kevesebb ritkaföldfémre legyen szükségük.

A Ford egy motorfejlesztési projektben vett részt, amelyben a szükséges diszprózium mennyiségét sikerült megfelezni. Ez az anyag messze a legdrágább ritkaföldfém, amely a hibrid autókban megbújik – ez teszi a felhasznált mágneseket hőállóvá. A Ford mérnökei hatékonyabb hűtőrendszert fejlesztettek, mialatt a beszállító Hitachi megváltoztatta az anyag eloszlását a mágnesekben, amely közvetlenül csökkentette a felhasznált diszprózium mennyiségét. Ehhez hasonló előrelépésekkel a Ford a hibridautók árát 30 százalékkal tudta lentebb szorítani.

Forrás: www.heise.de/tr (Technology Review)

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Hozzászólások

Yeah! Végre haladás van! Aztán ha már elég jól állnak a hibridautókkal, akkor jöhetnek a tisztán elektromosak is :D

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A kutatók megették reggelire az autók intelligens központi zárát és gyújtásrendszerét
Az amerikai gépjárműgyártó Ford egészségmegőrző rendszereket akar autóiba építeni, amelyek pl. megmérik a sofőr vércukorszintjét.
Az elektromos autók használóinak megfizethető infrastruktúrára van szükségük.
A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?