Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Autólopás antennával

2011.01.10.
A kutatók megették reggelire az autók intelligens központi zárát és gyújtásrendszerét

A jövő autótolvajai már minden bizonnyal nem erővel és nem kulccsal fognak bejutni kiszemelt járműveinkbe – olvasható egy új kutatási anyagban, melynek tárgyalására februárban, egy san diego-i konferencián kerül sor. A projektben résztvevő kutatók sikerrel támadták nyolc autógyártó kulcsnélküli zár- és indítószerkezetét.

Srdjan Capkun, a Zürichi Műszaki Egyetem számítástechnikai tudományokkal és biztonságtechnikával foglalkozó professzora két kollégájával, Aurélien Francillon és Boris Danev kutatókkal a gyártók valamennyi tesztelt rendszerét kiiktatta – a jeleket befogták, továbbították az autó rendszere felé és már vitték is azt. Sikerük teljesen független volt attól, milyen rendszerrel, milyen protokollal és kódokkal, milyen adattovábbítási technológiával találták szemben magukat.

Normális esetben, amikor a kulcs az autó néhány méteres körzetében található, alacsony energiaszintű jelet bocsát ki, emiatt egy relé behúz a rendszerben és áramot enged a központi zárhoz és a gyújtáskapcsolóhoz. A kutatók két antennát használtak a jelek autó és kulcs közötti továbbításához, amikor a köztük (autó-kulcs) lévő távolság nagy volt, így a jármű rendszerét becsapva az a szabványos engedélyezési elvek szerint nyílt ki. Az egyik antennának az autó közvetlen közelében kellett lennie, a másiknak pedig a kulcs 8 méteres körzetén belül.

A kutatók kétféleképpen próbálták kiiktatni a biztonsági rendszereket. Az egyik esetben kábelt vezettek az autó közeléből a kulcs közelébe, ezt használták jeltovábbításra. A másik módszer vezeték nélküli volt - Francillon elmondása szerint a vezetéket alkalmazó támadás jóval olcsóbb volt: 50 dollár befektetésével sikerült elkötni a járművet, míg a vezeték nélküli technológiával a felhasznált elektronikai eszközöktől függően 100-1000 dollárba került.

autolopas_antennaval

Többféle lopási szcenárió is modellezésre került. Van, hogy a tolvajok egyike a parkolóban figyeli áldozatát, társa pedig a tulajdonost szemléli, amint elhagyja a parkolót és belép egy épületbe - ezt követően csak annyi dolga van, hogy feltűnés nélkül a tulaj 8 méteres körzetében maradjon.  Megeshet az is, hogy a gyanútlan sofőr egy étterem asztalán hagyja a kulcsát, így az ablak mellől is egyszerűen továbbítható egy antennával a nyitáshoz szükséges jel.

Egy autó nem nyílik ki, ha a kulcstól indított jel érkezése egy meghatározottnál hosszabb időre nyúlik, ezért a kutatók felgyorsították az antennáik közötti kommunikációt. A legtöbb jeladó elleni támadáshoz át kell alakítani az analóg jeleket digitálissá és vissza, ami időigényes folyamat. Sikerült azonban elérni azt, hogy a jelek analóg formátumban tarthatók legyenek, így a normálishoz képesti időtöbbletet mikromásodpercekről nanomásodpercekre faragva jelentősen csökkent a támadás leleplezésének, és nőtt a lopás sikerének esélye.

A kutatók a projekttel és a konferencia megrendezésével javaslatokat kívánnak megfogalmazni az autótulajdonosok és a gyártók felé, hogyan lehet védekezni az illetéktelenekkel szemben. A tulajok például levédhetik kulcsaikat, hogy annak jele ne „kóborolhasson” szabadon – ehhez a gyártók is egyszerűen hozzájárulhatnának: csak egy kapcsolóval kellene ellátni a kulcsot, amivel egyszerűen ki lehetne iktatni a benne lévő jeladót, ha arra éppen nincs szükség. Capkun professzor szerint ezzel csak egy probléma van: csökkenti a kényelemérzetet, amit az automata kulcs nélküli rendszerek nyújtanak a felhasználónak.

Jelen állás szerint az autógyártóknak végül mindenképp el kell lássák olyan biztonsági technológiával termékeiket, amivel a jármű rendszere be tudja azonosítani, hogy valóban a kulcs az, ami a közelébe került. „Nem látok előrelépést ezen a területen” – mondja Capkun. Csapatában azonban aktív villamosmérnöki munkával olyan protokollok kifejlesztésén dolgoznak, amivel ez a megoldás kivitelezhető lesz.

Természetesen az autólopásnak számos egyszerűbb formája ismert. A high-tech lopások csúnya aspektusa azonban az, hogy semmilyen nyomot nem hagynak, ami rendellenességre utalna. Ezzel pedig jelentősen megnehezítik a rendőrség és a biztosítók dolgát, hiszen azok nem kapnak használható bizonyítékot a bűncselekményekről sőt, még bűncselekményre utaló jelet sem láthatnak.


Forrás: www.technologyreview.com

Varga Balázs

Cikk értékelése: 
Szerző: Varga Balázs

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.
A General Motors 100 ezer mérföldes vagy 8 éves garanciával csábítja a vevőket új elektromos autója, a Volt megvásárlására
Minden a tervek szerint halad, és nyolc hónapon belül legördül az első Mercedes-Benz próbaautó a kecskeméti üzem gyártószalagjáról - mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója pénteken.
A benzines autók összehasonlítása a hibrid és az elektromos technikával. Végre számokkal!

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?