Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

A legújabb repülő autó

2010.07.05.
Ez most tényleg működik!

A Transition névre hallgató közlekedési eszköz az MIT repülőmérnökeinek és a Terrafugia vállalatnak a közösen fejlesztése. A gépet úgy tervezték, hogy teljesítse az FAA (Federal Aviation Administration - az USA Szövetségi Légügyi Hivatala) könnyű sportrepülőgép kategóriájának követelményeit, ahova a legkisebb repülőgépek tartoznak. Ez azt is jelenti, hogy a gép tömege nem haladhatja meg a kb. 600 kg-ot.

Richard Gersh, a Terrafugia vezérigazgatója elmondta, hogy a súlykorlát jelentette a legnagyobb kihívást. A gépnek teljesítenie kell a légügyi szabványokat, de a gépjárművekre vonatkozó követelményeknek is meg kell felelnie: pl. rendelkeznie kell légzsákokkal, gyűrődési zónával, ami mind tömegnövelő tényező. Az összes szükséges biztonsági elem bezsúfolása a járműbe egészen addig sziszifuszi munkának tűnt, amíg váratlanul az FAA további 50 kg engedményt nem adott a Transition-nek.

„Így a plusz tömeggel rendelkeztünk egy bizonyos rugalmassággal és úgy tűnt, hogy a hasznos terhelést is növelhetjük.” - mondta Gersh.

Szárnyait felhajtva az első kerék meghajtással rendelkező kétüléses jármű autópálya tempóban képes haladni az utakon. Fogyasztása száz kilométeren kb. 7,84 liter, ami összehasonlítható egy családi négykerekű hasonló értékével. Ha elérte a repülőteret és felhajtott a kifutópályára, elektromotorok segítségével kihajtja szárnyait, a motort rákapcsolja a hátra felé néző légcsavarra és rövid nekifutást követően felemelkedik a levegőbe.

A Terrafugia adatai alapján a Transition a levegőben 185 km/h utazó sebességre képes. Hatósugara 740 km és hasznos terhelése valamivel több, mint 200 kg - két átlagos felnőtt némi csomaggal. A felszálláshoz elegendő mindössze 518 méter. A gép további előnyös tulajdonsága, hogy befér egy hétköznapi autógarázsba.

A Transition első repülése


Gersh elmondása szerint a Transition, amit már 194 ezer amerikai dollárért meg is rendelhetünk, elsődleges célközönsége azok a pilóták, akik felismerik azt a lehetőséget, amit egy közúton is használható repülőgép nyújthat:

„Ez egy repülőgép. Nem azt jelenti, hogy helyettesíti az autód, de ha van egy repülőgéped, azt kiválthatja a ráadás tulajdonságainak köszönhetően. Nem kell hangár, nem kell autót bérelni, magaddal viszed a földi közlekedési eszközt is.”

„További értékes tulajdonsága, hogyha barátságtalanra fordul az időjárás, le lehet szállni a legközelebbi repülőtéren és folytatni lehet az utat a földön.”

A Transition-t az amerikai gépjármű- és repülőgépszabványoknak megfelelően tervezték, de a brit légügyi szervezet szóvivője szerint, ha a repülő autó teljesíti az európai előírásokat is, nem lehet akadálya, hogy az öreg kontinensen is megjelenjen a szerkezet. Elmondta azonban, hogy a kisebb távolságok és a ritkább repülőtér hálózat miatt, kevés esélyt lát arra, hogy Európában sikeres legyen egy repülő autó.

Forrás: www.theengineer.co.uk

Ritzinger György

 

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A Gyrojet vállalat új autogiroját a védelmi piacra szánták
A repülő autóról álmodók legújabb vívmánya.
A Boeing EcoDemonstrator programjával szeretné felgyorsítani a repülőgépek üzemanyag fogyasztásának csökkentése és a környezetbarát technológiák elterjesztése terét tett eddigi lépéseket.
A GKN Aerospace vállalat egy új elsüllyedés elleni védelmi rendszert fejlesztett ki helikopterek számára, ami megvédi a forgószárnyas repülőeszközöket a vízre történő kényszerleszállás utáni azonnali elsüllyedéstől.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?

Építőmérnök állások

Környezetmérnök állások

Vegyészmérnök állások