Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

2017. 05. 10. - 03:44NanoBorg83

Abszolút 0, az a hőmérséklet, ahonnan nincs tovább, ezért abszolút.
Ezen a szinten nincs mozgás, mérhető hőkibocsátás, csupán nullponti energia.

A jövő biciklije

2010.08.31.
A városi kerékpározás egyre népszerűbbé válásával egy időben a mérnökök is elkezdték törni a fejüket, hogyan lehetne kényelmesebbé tenni a tekerést az utcákon. (+ videó)

A nemzetközi James Dyson Díjért folyó mérnökversenyre két kerékpár koncepcióval is neveztek. Egy brit fejlesztőcsapat a rangos elismerést a Lunartic fantázianevű drótszamarával szeretné elhódítani. Az MIT hallgatói pedig a Koppenhágai Kerék (Copenhagen Wheel) névre hallgató találmányukkal próbálnak szerencsét.

A brit koncepció célja, hogy különböző méretű kerekeivel növelje a kerékpár stabilitását és manőverező képességét. Az amerikai biciklit energia visszanyerő rendszere és elektronikája teszi különlegessé.

A Lunartic nagy hátsó kereke segít a gyorsabb haladásban, miközben jobb útfekvést biztosít. A kisebb első kerékkel a legélesebb kanyarok is könnyen vehetők, fordulósugara elképesztően kicsi. A bicikli további érdekessége, hogy hátsó kerékről hiányzik az agy futurisztikus külsőt kölcsönözve a járgánynak. A tervezők bolygómű gyűrűkerekéhez hasonló fogazással látták el a kereket, amelyet egy fogaskerék hajt. A rendszer többi eleme nagyon hasonlít a hagyományos biciklihez, azzal a különbséggel, hogy a láncot bordás szíjra cserélték.

Az MIT SENSEable City Laboratóriumában készült kerékpár lelke a brit koncepciótól eltérően a hátsó agyban található. A piros doboz egy fékezési energia visszanyerő rendszert, a hozzá tartozó telepeket, elektromotort és áttételt, valamint számos elektronikai vívmányt rejt. A tárolt energia például hegymenetben hasznosítható: egyszerűen könnyebb taposni a pedált. Az elektronika méri a kerékpár sebességét, a megtett utat és a vezeték nélküli kapcsolaton keresztül csatlakoztatott iPone segítségével további szolgáltatásokat nyújt, amelyeket nevezzünk inkább érdekesnek, mint hasznosnak. Divatos szóhasználattal élve igazi „smart” kerékpárt alkottak az amerikai hallgatók, amelynek nagy előnye, hogy a hátsókerék bármely szabványos kerékpárra felszerelhető.

Siobhan Wagner riportja alapján.

Forrás: www.theengineer.co.uk

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Különböző terepviszonyok és környezeti körülmények között, helyenként 100 kilométeres óránkénti sebességet is elérő járművével sikeres teszteket végeztek.
Környezetbarát nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik a legnagyobb kínai vonatgyártó cég.
A kátyúfoltozással egyre komolyabban foglalkozik a gépipar (+videó)
Amerikai mérnökök egy olyan rendszert fejlesztettek ki, amely a városi közlekedésben résztvevők készülékeinek Bluetooth jeleit érzékeli, és a jelekből kiszámítja, hogy mennyi ideig tart egyik pontból a másikba eljutni a városi forgalomban.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?