Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

8 év garanciát vállal lítium-ionos autójára a GM

2010.07.20.
A General Motors 100 ezer mérföldes vagy 8 éves garanciával csábítja a vevőket új elektromos autója, a Volt megvásárlására

A Volt akkumulátorára vállalt garancia a telep 161 alkatrészére – az összes alkotó 95 százalékára - terjed ki. Mindazokra, melyeket a GM maga tervezett és fejlesztett, de a töltő és az elektromos hajtási rendszer meghibásodásai sem üríthetik majd ki az új tulajdonosok pénztárcáját.

A Volt hatótávolsága 340 mérföld (547 km). A beindításától számított 40 mérföldön belül az autó csak a 16 kWh-s lítium-ion akkumulátorában tárolt energiát használja működéséhez, ám villanymotorja e távolság megtétele után is folyamatos szerepet vállal a hajtásban. Amikor az akkumulátor merülni kezd, a járműben szolgáló belsőégésű motor beindul, így a hatótávolság 300 mérfölddel megnő. Az autó telepeinek működése -25°C és 50°C közötti hőmérséklet tartományban optimális.

volt_8_ev_garancia

Hideg időjárási tényezők mellett az akkumulátor a töltési periódusában előfűtésre kerül, így nem jelent problémát a maximális teljesítmény rendelkezésre bocsátása. Melegben – ami egyébként az elem legnagyobb ellensége – a folyamat megfordul, vagyis az akku hűtésére nyílik lehetőség. A Volt hőmérséklet-kontrolláló rendszere mind a villanymotor, mind a belsőégésű motor hajtotta üzemben működik.

Az autó akkumulátor ellenőrző rendszere folyamatosan felügyeli az elem állapotát - több mint 500 diagnosztikai vizsgálatot futtat le tizedmásodpercenként. A diagnosztika 85 százaléka az elemek biztonságos működését, 15 százaléka az akku élettartamát és teljesítményét hivatott kontrollálni.

A General Motors mérnökei 2007 óta több mint egymillió mérföldet és négymillió üzemórát teljesítettek a Volt akkucsomagjának tesztelése során. Ezalatt lokalizálták és megoldották többek között a rövidzárlattal, korrózióval kapcsolatos, a porral és vízzel való érintkezéssel, az ütközésekkel és extrém hőmérsékletingadozásokkal megjelenő problémákat, meghibásodásokat.


Forrás: www.theengineer.co.uk 

Varga Balázs

Cikk értékelése: 
Szerző: Varga Balázs

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A motorkerékpáros szárazföldi sebességi rekordot (605.697 km/h, 2010) valószínűleg egy kétkerekes sugárhajtómű fogja megdönteni.
Az elektromos autók használóinak megfizethető infrastruktúrára van szükségük.
A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.
A Ford Motor Company mérnökeinek szabadalomra esélyes fejlesztésével a szójaolaj nemcsak környezetbaráttá teszi az autóbelsők gumialkatrészeit, hanem jobb tulajdonságokat is kölcsönöz nekik.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?