Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

8 év garanciát vállal lítium-ionos autójára a GM

2010.07.20.
A General Motors 100 ezer mérföldes vagy 8 éves garanciával csábítja a vevőket új elektromos autója, a Volt megvásárlására

A Volt akkumulátorára vállalt garancia a telep 161 alkatrészére – az összes alkotó 95 százalékára - terjed ki. Mindazokra, melyeket a GM maga tervezett és fejlesztett, de a töltő és az elektromos hajtási rendszer meghibásodásai sem üríthetik majd ki az új tulajdonosok pénztárcáját.

A Volt hatótávolsága 340 mérföld (547 km). A beindításától számított 40 mérföldön belül az autó csak a 16 kWh-s lítium-ion akkumulátorában tárolt energiát használja működéséhez, ám villanymotorja e távolság megtétele után is folyamatos szerepet vállal a hajtásban. Amikor az akkumulátor merülni kezd, a járműben szolgáló belsőégésű motor beindul, így a hatótávolság 300 mérfölddel megnő. Az autó telepeinek működése -25°C és 50°C közötti hőmérséklet tartományban optimális.

volt_8_ev_garancia

Hideg időjárási tényezők mellett az akkumulátor a töltési periódusában előfűtésre kerül, így nem jelent problémát a maximális teljesítmény rendelkezésre bocsátása. Melegben – ami egyébként az elem legnagyobb ellensége – a folyamat megfordul, vagyis az akku hűtésére nyílik lehetőség. A Volt hőmérséklet-kontrolláló rendszere mind a villanymotor, mind a belsőégésű motor hajtotta üzemben működik.

Az autó akkumulátor ellenőrző rendszere folyamatosan felügyeli az elem állapotát - több mint 500 diagnosztikai vizsgálatot futtat le tizedmásodpercenként. A diagnosztika 85 százaléka az elemek biztonságos működését, 15 százaléka az akku élettartamát és teljesítményét hivatott kontrollálni.

A General Motors mérnökei 2007 óta több mint egymillió mérföldet és négymillió üzemórát teljesítettek a Volt akkucsomagjának tesztelése során. Ezalatt lokalizálták és megoldották többek között a rövidzárlattal, korrózióval kapcsolatos, a porral és vízzel való érintkezéssel, az ütközésekkel és extrém hőmérsékletingadozásokkal megjelenő problémákat, meghibásodásokat.


Forrás: www.theengineer.co.uk 

Varga Balázs

Cikk értékelése: 
Szerző: Varga Balázs

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A Ford Motor Company mérnökeinek szabadalomra esélyes fejlesztésével a szójaolaj nemcsak környezetbaráttá teszi az autóbelsők gumialkatrészeit, hanem jobb tulajdonságokat is kölcsönöz nekik.
Minden a tervek szerint halad, és nyolc hónapon belül legördül az első Mercedes-Benz próbaautó a kecskeméti üzem gyártószalagjáról - mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója pénteken.
A benzines autók összehasonlítása a hibrid és az elektromos technikával. Végre számokkal!
A motorkerékpáros szárazföldi sebességi rekordot (605.697 km/h, 2010) valószínűleg egy kétkerekes sugárhajtómű fogja megdönteni.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?