Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

„Elősütött” ragasztóformák

2010.06.08.
Egyszerű megoldás ragasztáshoz és tömítéshez

A massachusettsi Multi-Seals vállalat innovatív alternatívát állított a folyékony ragasztóknak az alkatrészek összeszerelése terén.

multi-seals

Forrás: multi-seals.com

A cég F05 kódnevet viselő rugalmas, előgyártott formáit fémek, műanyagok és üveg ragasztásához tervezte. Az F05 függőleges folyása elhanyagolható, nem mozdul el az illesztési felületről, ezért rendkívül pontos rögzítést tesz lehetővé  

Az előformázott kopolimer azon túl, hogy nem csöpög, a folyékony ragasztókra jellemző számos negatívumot nélkülöz. Felhasználásával az alkatrészek között rendkívül erős kötés alakítható ki, ugyanakkor rugalmassága és tartóssága miatt nemcsak kézi, hanem automatizált rendszerekben történő alkalmazása is lehetséges. Az előkészíthető formák és méretek tárháza szinte végtelen, így bármely területen jó választás lehet a hagyományos ragasztási eljárás helyett. 

A ragasztáshoz szükséges időt és hőmérsékletet a rögzítendő komponensek anyaga, azok formája és kialakítása, a rögzítés szükséges stabilitása, illetve az határozza meg, hogy milyen működési környezetben kell majd teljesítenie a munkadarabnak. A legalacsonyabb megmunkálási hőmérséklet 107 °C. A komponensekre ható nyomással, magasabb hőmérséklet, illetve több idő biztosításával javítani lehet a tapadást. Az általánosan ajánlott megmunkálási paraméterek szerint a megfelelő minőségű ragasztáshoz 135 °C-os hőmérsékletre, kb. 10 percre és 0,345 bar-nak megfelelő nyomóerőre van szükség.


Forrás: www.engineerlive.com 

Varga Balázs

Cikk értékelése: 
Szerző: Varga Balázs

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Fraunhofer kutatók megreformálták a tükröződésmentes tárgyak gyártási eljárását
Svéd nők által lett a láthatatlan kerékpáros bukósisak kifejlesztve.
Új kompozit anyagok teszik könnyebbé és energiatakarékosabbá autóinkat
Stabilabb az alumíniumnál – törésálló szálerősített kompozitok

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?