Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

Önvezető autó a ThyssenKrupptól

2016.09.23.
Magyar fejlesztésű önvezető autót és okos kormányrendszert mutatott be Zsámbékon a ThyssenKrupp.

Megállíthatatlanul közeledik az autonóm járművek kora. Nagy valószínűséggel a vezető nélküli kamionok lesznek az elsők, amelyek tömegesen megjelennek az utakon, de a személyautók fejlesztése is számos gyártónál napirenden van. Az elektronikus rendszerek előnye, hogy nem fáradnak el, így mindig odafigyelnek, és reakcióidejük is lényegesen jobb, mint az embereké. Mindamellett számos dologban ‒ így például az esetleges balesetek esetén a felelősség eldöntése - nincs még általánosan elfogadott állásfoglalás, így kérdés, hogy milyen feltételekkel közlekedhetnek majd ezek a járművek a közutakon. 

Az autóipari alkatrész-beszállítók is igyekeznek lépést tartani a trenddel, és nagy erőkkel fejlesztik az önvezető járművekhez szükséges technológiákat. A ThyssenKrupp budapesti E/E (elektromos és elektronikus) fejlesztőközpontjában elektromechanikus, szoftverekkel vezérelt kormányrendszereken dolgoznak. Az itt fejlesztett okos kormányrendszerek a hagyományos, folyamatosan energiát felvevő hidraulikus rendszer helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak, így csak akkor fogyasztanak energiát, ha a kormányt ténylegesen elforgatják, ezért autótípustól függően akár 0,3 liter üzemanyagot is megtakarítanak száz kilométerenként, valamint műszakilag megbízhatóbbak a hagyományos rásegítéseknél. Emellett a Steer-by-wire rendszerek kaput is jelentenek az önvezető vagy félig önvezető autók és az e-mobilitás felé. A szoftveres vezérlés biztonsági és kényelmi funkciók egész sorát teszi lehetővé, mint amilyen az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens, ráadásul az önvezető autók számára nélkülözhetetlen hozzáférést képes biztosítani a kormányrendszer irányításához.
 



Ezek a berendezések azonban csak 10-15 év múlva kerülnek sorozatgyártású autókba, a fejlesztésekhez azonban már most szükség van tesztjárműre is, ezért a ThyssenKrupp Presta Hungary mérnökei kifejlesztettek egy, a próbákhoz szükséges autonóm járművet, amelyet a zsámbéki Driving Camp tanpályán mutattak be a sajtó képviselőinek. 

 


„Ha valami nem áll rendelkezésre, azt kifejlesztjük mi magunk. Az önvezető autó projektben valójában a jövő autóinak tulajdonságait szerettük volna látni, hogy meg tudjunk felelni a várható piaci igényeknek a kormányrendszerek területén, de az eredmények egyre inkább azt igazolják, hogy van mit keresnünk itt is. Önvezető autót más is készít, viszont a mi rendszerünk már most kompatibilis szériaautókkal, és árában még egy középkategóriás autó számára is elérhető lehet" - nyilatkozta Fitos Csaba, a ThyssenKrupp Presta Hungary technológiai fejlesztésért felelős vezetője, ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy mind technikai, mind szabályozási oldalról még rengeteg kérdést meg kell válaszolni az önvezető autók szériaszerű megjelenéséig. 

 

Forrás: muszaki-magazin.hu

Cikk értékelése: 
Szerző: Brigitte

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A konszern intenzíven folytatja befektetéseit hazánkban
Elektromos autók töltéséhez szükséges eszközöket telepített a budavári önkormányzat a főváros I. kerületének két pontján, a Lovas úton és a Várkert Bazár mélygarázsában, amelyeket szerdán adtak át.
Komoly dilemmát jelentenek az autonóm közúti járművek balesetek során hozott döntései.
Az abroncs, amivel soha nem kap defektet

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?